خجسته در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار:

فعالیت اتباع خارجی در کارخانه‌های ایران توجیهی ندارد

نماینده مردم همدان گفت: فعالیت اتباع خارجی در کارخانه های ایران توجیهی ندارد و وزیر باید این موضوع را توضیح دهد. 

در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر خجسته نماینده مردم همران در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در مخالفت با علی ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: در وهله اول مجلس و دولت باید افرادی کارآمد، عملگرا، برنامه محور، مبتکر و با مدیریت جدید را برای سازمان‌ها و نهادهای مختلف انتخاب کنند نه آنکه افراد از طریق رابطه‌ها امور را پیش ببرند و توجهی به تفکر جهادی نداشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی و وضعیت اسفبار اشتغال در کشور گفت: همه مدیران باید به دنبال ایجاد شغل باشند اما ایجاد شغل زمانی صورت می‌گیرد که جلوی مفاسد اقتصادی که امروز به صورت شبکه‌ای شده است، گرفته شود و با قاچاق کالا که در یک روز سه هزار کانتینر وارد کشور می‌شود و تولید داخلی را فلج می‌کند، مبارزه شود؛ اما متأسفانه دستگاه‌های نظارتی در این باره سکوت می‌کنند در حالی که قوه قضاییه باید مقتدرانه در برابر این تخلفات بایستد.

نماینده مردم همدان با انتقاد از برنامه‌های پیشنهادی ربیعی تصریح کرد: در برنامه وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید توجه ویژه‌‌ای به بهبود شرایط اقشار آسیب پذیر شود.

خجسته با بیان اینکه بازنشستگان ما متأسفانه در شرایط سختی زندگی می‌کنند، افزود: ربیعی باید بگوید که چه برنامه‌ای برای بازنشستگان دارد و آیا برای متناسب سازی حقوق آنان با تورم کشور استراتژی خاصی دارد یا خیر؟ در حالی که بازنشستگان کشورهای مختلف به دنبال تفریح هستند، متأسفانه بازنشستگان در کشور ما زیر فشارهای اقتصادی نابود می‌شوند و باید تدبیری اندیشیده شود تا آنان از این شرایط خارج شوند.

نماینده مردم همدان بیان داشت: کارگران هم قشر آسیب پذیر دیگر جامعه هستند و لازم است وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کند که چه برنامه‌ای برای بهبود شرایط معیشتی آنان در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه لازم است ربیعی توضیح دهد که چه برنامه‌ای برای بهبود و اصلاح قانون کار دارد، اظهار داشت: چندی پیش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی لایحه اصلاح قانون کار را به مجلس ارائه کرد اما در حالی که در دستور کار قرار نگرفته بود، آن را عودت کرد و باید توضیح دهد که چرا این اتفاق افتاد.

خجسته با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی در شرایط بدی قرار دارد، تصریح کرد: 14 میلیون حقوق بگیر درگیر این مسئله هستند و باید وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی بگوید که برای رفع مشکلات این افراد و بهبود این شرایط چه راهکارهایی را اتخاذ می‌کند؟

نماینده مردم همدان با اشاره به آسیب‌های اجتماعی فراوانی که در جامعه وجود دارد، گفت: ربیعی در برنامه‌های خود باید بگوید که برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و به ویژه برای بهبود شرایط کودکان کار، زنان سرپرست خانوار و معتادان متجاهر تاکنون چه کرده‌است و در دولت بعد چه اقداماتی انجام خواهد داد.

وی با انتقاد از حضور میلیونی و غیرقانونی برخی از اتباع خارجی در واحدهای تولیدی و صنفی کشورمان گفت: در حالی که بسیاری از جوانان خودمان بیکار هستند، باید توضیح داده شود که چرا این افراد در واحدهای تولیدی ما به راحتی در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/ 

 

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل باشگاه خبرنگاران جوان از اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار