فلسفه و انگیزه شهداو آزادگان به خوبی تبیین شود

امام جمعه یزد گفت: فلسفه و انگیزه شهدا, جانبازان, ایثارگران و آزادگان به خوبی تبیین شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛    آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان  وامام جمعه یزد با گرامیداشت حماسه سترگ آزادگان سرافراز در دوران سخت اسارت گفت: جانبازان, آزادگان و خانواده های شهدا با ایثار و فداکاری خود افتخار آفریدند و مصونیت جامعه اسلامی در گرو حفظ , تقویت و اشاعه روحیه ایثار و شهادت است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: دغدغه اصلی بنده به عنوان خدمتگزار نظام مقدس جمهوری اسلامی نشر و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در بین آحاد مردم به ویژه جوانان است .

آیت الله ناصری ایثار, شهادت و مقاومت را مفاهیم ارزشمندی خواند که باید در حفظ آنها کوشا باشیم و فلسفه و انگیزه شهدا, جانبازان, ایثارگران و آزادگان به خوبی تبیین شود تا این ارزشهای والا زنده بمانند.

وی تاکید کرد: موفقیت جمهوری اسلامی در سایه حفظ منزلت اسلام و هویت الهی محقق خواهد شد زیرا دشمن فرهنگ مقابل این ارزشها را تبلیغ می کند و در صدد ضربه زدن به اسلام و مسلمانان از طریق ایجاد بدبینی به ارزشهای الهی همچون ایثار و شهادت است.

 آیت‌الله  ناصری اضافه کرد: در راستای تعالی این فرهنگ ناب اسلامی خانواده های شهدا, جانبازان و آزادگان باید پیشقدم باشند و بعد از آنکه خود به خوبی با اهداف شهدا و ایثارگران آشنا شدند در راستای ترویج آن تلاش کنند.

مدیرگل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد نیز در این دیدار با تشریح برنامه های بنیاد به مناسبن سالروز ورود آزادگان گفت: برنامه های امسال با محوریت خود آزادگان برنامه ریزی شده است و توسط خودشان اجرا می شود.

احمد ابراهیمی با برشمردن موفقیت های آزادگان سرافراز در سطح استان افزود: محرومیت از آزادی ظاهری هرگز مانع تلاش این عزیزان نشد و مدارج علمی را چه در دوران اسارت و چه پس از آن تا سطوح عالی پیگیری کردند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آزاده گفت: عظمت کار آزادگان عزیز ما از آن جهت دارای اهمیت است که ایشان با دست خالی در راه عقیده خود نبردی نابرابر با دشمن بعثی که به هیچ قاعده انسانی و اسلامی پایبند نبود, وارد شدند.

وی برگزاری همایش سراسری آزادگان استان همزمان با 26 مرداد را یکی از برنامه های شاخص این مناسبت عنوان کرد که با حضور آزادگان شهرهای مختلف در مرکز استان برگزار خواهد شد.

دیدار و تجلیل از خانواده های آزادگان, اجرای طرح پایش سلامت, دیدار اعضای شورای هماهنگی امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه در استان و تجلیل از ایشان به عنوان آزاده شاخص, تجلیل و تکریم آزادگان شاغل در دستگاههای اجرایی, تشکیل کمیسیون پیگیری امور تحصیلی فرزندان آزادگان, حضور آزادگان در برنامه های مختلف صدا و سیمای مرکز یزد و اجرای تاتر با موضوع ایثار و شهادت به مناسبت سالروز ورود غرورآفرین آزادگان به میهمن از دیگر برنامه های شاخصی است که در یزد برگزار خواهد شد.

ولی فقیه استان و امام جمعه شهر یزد به مناسبت روز بازگشت آزادگان با جمعی از آزادگان یزد دیدار کرد.

انتهای پیام/ ی

فلسفه و انگیزه شهداو آزادگان به خوبی تبیین شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار