ترامپ تصمیم اخیر رهبر کره شمالی را ستود+ توئیت

رئیس جمهور آمریکا از تصمیم کیم جونگ اون مبنی بر انصراف از حمله به جزیره گوام استقبال کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا –  با انتشار پیامی توئیتری از تصمیم کیم جونگ اون – رهبر کره شمالی – برای انصراف از حمله به جزیره آمریکایی گوآم استقبال کرد.

رئیس جمهور آمریکا از تصمیم رهبر کره شمالی درباره انصراف از حمله به این جزیره کوچک واقع در اقیانوس آرام که تحت کنترل آمریکاست، استقبال کرد.

وی در پیامی در صفحه کاربری توییتر خود نوشت: «کیم جونگ اون تصمیمی بسیار عاقلانه و منطقی اتخاذ کرده است. جایگزین آن (تصمیم)، فاجعه‌بار و غیر قابل قبول بود.»

ترامپ تصمیم اخیر رهبر کره شمالی را ستود

در هفته‌های اخیر و در پی وضع قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی، تنش‌ها درباره برنامه موشکی پیونگ یانگ افزایش یافته و منجر شده است این کشور وارد جنگ لفظی با مقامات آمریکا شود. پیونگ یانگ به تازگی اعلام کرده بود حمله به جزیره گوآم – که تحت کنترل آمریکا است – را مورد بررسی قرار خواهد داد.

با این‌حال، رسانه‌های دولتی کره شمالی روز سه‌شنبه اعلام کردند کیم جونگ اون تصمیم گرفته است دست نگه دارد و تهدید حمله موشکی به گوآم را فعلا عملی نکند. اما وی هشدار داده است در صورتی که «یانکی‌ها» (آمریکایی‌ها) به اقدامات به شدت خطرناک و بی‌پروایانه خود ادامه دهند، تصمیم خود را تغییر خواهد داد.

در همین حال رویترز گزارش داد: خبرگزاری دولتی کره شمالی روز‌ سه‌شنبه اعلام کرد «کیم جونگ اون» رهبر این کشور پیش از هرگونه تصمیم‌گیری در خصوص حمله به گوآم، اقدامات آمریکا را برای مدتی تحت نظر قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

 

پیام توئیتری رئیس‌جمهور آمریکا در تقدیر از کیم جونگ اون

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار