همایش معاونان سیمای مراکز استان ها به کار خود پایان داد

همزمان با مراسم اختتامیه همایش معاونان سیمای مراکز استان ها در سمنان ، از 58 اثر فاخر رسانه ای تولید صدا و سیمای مرکز سمنان رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، در این مراسم که علی دارابی معاون امور استان های سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم حضور داشت ، از 26 اثر تلویزیونی ،20 اثر رادیویی ، سه اثر خبری و 9 اثر موسیقی تولید شده در مرکز سمنان رونمایی شد.


با رونمایی از این آثار فاخر ، همایش سراسری معاونان سیمای مراکز استان‌های سازمان صداوسیما در سمنان به پایان رسید .


همایش سراسری معاونان سیمای مراکز استان‌های سازمان صداوسیما در سمنان با عنوان "رشد و تعالی معاونان و مدیران تولید سیمای مراکز استان ها " دو روزه بود و به صورت کارگاهی و پنل های تخصصی برگزار شد .


نقد و بررسی فیلم و فیلنامه، تولید مستند، تولید ساختارهای تلویزیونی، کنداکتور نویسی، قطب بندی مراکز از نظر تولید محتوا در بخش های ساختاری، شبکه محوری بر اساس توانمندی های بومی و محلی، تعامل با شبکه های سراسری و شما، ارتقای کیفیت فرمت های پخش، بررسی ملاحظات ساختاری و محتوایی و برنامه ریزی برای تولید آثار فاخر به مناسبت 40 سالگی انقلاب، محور کارگاه های تخصصی این همایش بود .


علی دارابی معاون امور استان های رسانه ملی در مراسم اختتامیه این همایش با بیان اینکه راهبرد اصلی تحقق شعار سال در رسانه حمایت از تولید و اشتغال است گفت : تهیه برنامه ها با محور حمایت از کالای با کیفیت داخلی ، ترویج فرهنگ کسب و کار ، حمایت از کارآفرینان و مولدان ثروت ، مذمت اسراف و بیکاری ، پرهیز از تخریب و مچ گیری ، تبلیغ خدمات و بیان کارنامه مسئولان و پرسشگری و نقد با هدف بر طرف کردن مشکلات در دستور کار رسانه است .


دارابی با اشاره به آغاز بکار دولت دوازدهم تصریح کرد : سیاست رسانه همراهی و حمایت از دولت و شوراهای اسلامی است و رسانه ضمن کمک به دولت به عنوان نماینده افکار عمومی وظیفه پرسشگری را نیز دارد .


وی به تدوین برنامه پنج ساله رسانه ملی به عنوان نقشه راه و سند راهبردی سازمان صدا و سیما اشاره و تصریح کرد: این سند به زودی ابلاغ خواهد شد و از هم اکنون باید تمهیدات لازم برای عملی شدن آن اجرا شد .


معاون رسانه ملی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات منطقه و جهان پرداخت و گفت: صف‌بندی و اتحاد دشمنان علیه جمهوری اسلامی وجود دارد بنابراین رسانه و همه مراکز استانی باید هوشیاری خود را حفظ کنند و برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی بکوشند.


معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما بر لزوم حضور موثر مراکز استان ها در فضای مجازی تاکید کرد و افزود : توجه به شبکه‌ محوری ، کنداکتورمحوری، ساعات طلایی پخش، مناسبت‌های ملی و ایام‌الله، توجه به مخاطبان خاص هر گروه از برنامه‌ها، تولید بر پایه پژوهش و تحقیق، غنای بصری و گرافیک، دکور جذاب و طراحی و پخش تیزر و آنونس‌های مورد پسند مخاطب ضروری است.


دارابی همچنین ارتباط نهادینه شده میان شبکه‌های استانی و شبکه «شما» را ضروری عنوان و تصریح کرد : شناسایی ظرفیت‌های نسبی هر استان و تمرکز و برجسته‌سازی آنها در برنامه‌ها، راه‌اندازی نهضت مستندسازی، انیمیشن و پویانمایی و ساخت سریال‌های تلویزیونی بر پایه فرهنگ بومی و محلی منطقه باید در مراکز استان ها مد نظر قرار گیرد.


انتهای پیام / ه


همایش معاونان سیمای مراکز استان ها در سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار