پیروزبخت:

خط قرمز سازمان ملی استاندارد، سلامت مردم است

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: خط قرمز سازمان ملی استاندارد، سلامت مردم است و کوتاهی هیچ کس را نمی‌پذیرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی و ارتباطات بین‌الملل سازمان ملی استاندارد ، نیره پیروز بخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در چهار سال اخیر، رتبه ایران در سازمان بین المللی استاندارد از ۳۱ به ۲۷ رسید و برخی مشکلات بین المللی ما رفع و گواهی تاییدصلاحیت ما در ۷۰ کشور جهان مورد قبول واقع شد.

وی گفت: موضوع استاندارد تن‌ها مختص به یک استان نیست بلکه کشوری و بین المللی است و باید همه از قوانین استاندارد پیروی کنند.

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: درخصوص سلامت و ایمنی جامعه از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد و هرگونه کوتاهی در این زمینه نابخشودنی است.

پیروزبخت افزود: استان‌ها ظرفیت‌های زیادی دارند و باید این ظرفیت‌ها به فعل در آید و همه بدانند که پویش #کالای_استاندارد_ایرانی_میخرم مصداق و مفهوم بارز برای استفاده از کالای ایرانی است که باید به آن توجه کرد.

پیروزبخت، گفت: فعالیت های اقتصادی در استان ها از جمله کردستان روند توسعه رو به رشدی را دنبال می کند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران اظهار داشت: سازمان استاندارد یک سازمان حاکمیتی و فرابخشی است و به دلیل نقش و اهمیتی که در سلامت و امینی و صادرات و واردات دارد باید توسعه یابد.

وی با اشاره به برخی مشکلات صادرات از مرز باشماق اظهار داشت: همین اندک مسائل در تعامل بین دستگاه های استان رفع می شود.

پیروزبخت با بیان اینکه سطح استاندارد های جمهوری اسلامی ایران بالاتر از استاندارد عراق است افزود: در دوره های مختلف خواسته های طرفین در زمینه صادرات مورد بررسی قرار گرفته و در صدد رفع موانع موجود هستیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه، اظهار داشت: صادرات به سلیمانیه از کردستان دارای مشکلات پیچیده تری است که با مذاکرات مرزی می توان این مشکلات را رفع کرد.

وی افزود: درصورتیکه هماهنگی درون استانی میان دستگاه ها بوجود آید در تجارت با کشور های مختلف به مشکل بر نخواهیم خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار