‌۲۱ واحد تولیدی دهگلان غیرفعال است

فرماندار ‌دهگلان با اشاره به اینکه ۲۱ واحد تولیدی غیرفعال در شهرک صنعتی دهگلان وجود دارد، گفت: برخی از این واحدها بدون هیچ برنامه و ایده‌ای وارد عرصه تولید شدند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،یحیی نظری امروز در کارگروه رفع موانع تولید که با حضور مسئولان شهرستان در سالن فرمانداری این شهر برگزار شد، گفت: باید مسئولان به مسائل و مشکلات تولیدکنندگان گوش دهند.

وی افزود: بخشی از مشکلات راکد شدن یا نیمه تعطیلی واحدهای تولیدی ناشی از سیاست‌های دولت، زیرساخت‌ها و بخشی دیگر نیز مربوط به توانمندی پایین خود این واحدها بر می‌گردد.

فرماندار شهرستان دهگلان تصریح کرد: امروزه برخی از واحدهای تولیدی به کما رفته‌اند و احساس می‌کنند که زمینه بازگشت برایشان فراهم نیست بنابراین باید با توجه به وضعیت کنونی برای برطرف کردن مشکلات آنان ورود کنیم.

وی با اشاره به اینکه 21 واحد تولیدی غیرفعال در شهرک صنعتی دهگلان وجود دارد، گفت: برخی از این واحدها بدون هیچ برنامه و ایده‌ای وارد عرصه تولید شدند که اخذ سیاست‌های نادرست در نهایت منجر به تعطیلی این واحدها شد.

نظری افزود: برخی واحدهای تولیدی این شهرستان امید خود را برای احیای مجدد از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه احیای صنعت همواره یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های دولت است! اظهار کرد: هرچند اتفاقی که مدنظر بوده رخ نداده و خروج از رکود را لمس نکرده‌ایم اما لازم است که در این حوزه تلاش بیشتری داشته باشیم.

در ادامه محمد دره‌وزمی  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در این کارگروه رفع موانع تولید با بیان اینکه وضعیت اشتغال در کشور عادی نیست، اظهار داشت: باید بانک‌ها تعامل بیشتری با واحدهای تولیدی داشته باشند.

وی با انتقاد از اتکای واحدهای تولیدی به بانک‌ها برای پیشبرد همه کارهای خود گفت: هرچند بانک‌ها موظف به تأمین سرمایه در گردش این واحدها هستند اما باید صاحبان واحدهای تولیدی با واقعیات اقتصادی کشور روبه‌رو شوند و نباید انتظار داشته باشند که در یک دنیای غیرواقعی آرمانگرایانه، تولیدی که اتفاق نمی افتد، رخ بدهد!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تصریح کرد: باید تمام دستگاه‌ها حامی تولید و شعار اقتصاد مقاومتی محور کار و میثاق آنان باشد چراکه مشکلات تولید عادی نیست.

دره‌وزمی با تاکید بر اینکه هر واحد تولیدی که نیاز به سرمایه در گردش دارد در سایت بهین‌یاب ثبت‌نام کند، افزود: هر واحد تولیدی که نیاز به سرمایه در گردش داشته باشد مشکلش را حل و پیگیری می‌کنیم تا راه‌اندازی مجدد شوند.

انتهای پیام/م

منبع:تسنیم

ضرورت تعامل بیشتر بانک‌ها با واحدهای تولیدی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.