مقام آلمانی؛

آلمان باید از ناتو خارج شود

رئیس حزب دزدان دریایی برلین در گفتگو با راشا تودی، اظهار داشت دوران جنگ سرد به پایان رسیده است و آلمان باید از ناتو خارج شود.

آلمان باید از «ناتو» خارج شودبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ برونو کرَم، رئیس حزب دزدان دریایی برلین، پایتخت آلمان، در گفتگو با راشا تودی، با اشاره به تحرکات نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» در مرزهای شرقی اروپا اظهار داشت ناتو طوری رفتار می‌کند که گویی هر لحظه آماده یک حمله بزرگ علیه روسیه است. به نظر من، زمان آن فرا رسیده است تا این منطقه از حالت نظامی خارج شود.

در ادامه گزارش راشا تودی آمده است: سیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان، دو روز پیش آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور را به تسلیم شدن در برابر فشارهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و افزایش هزینه‌های نظامی متهم کرد. گابریل گفت: وعده مرکل درباره دو برابر کردن بودجه نظامی آلمان پس از انتخابات پارلمانی بیانگر آن است که او عملاً داوطلبانه تسلیم فشارهای ترامپ شده است. وزیر خارجه آلمان در ادامه افزود در انتخابات آتی پارلمانی آلمان، مردم این کشور مشخص خواهند کرد که آیا خواهان حفظ استقلال کشورشان در عین صلح‌طلبی هستند و یا می‌خواهند به موج دیوانگی تسلیحاتی ترامپ بپیوندند.

از سوی دیگر، حزب سوسیال دموکرات آلمان که حدود یک سوم کرسی های «بوندستاگ»، پارلمان مرکزی آلمان، را در اختیار دارد، پیش‌تر با طرح ناتو برای تخصیص 2 درصد از تولید ناخالص ملی برای هزینه‌های دفاعی مخالفت کرده است.

 

انتهای پیام/


رئیس حزب دزدان دریایی برلین خواهان خروج آلمان از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار