هشدار ستاد بحران خوزستان نسبت به باد و باران در شرق استان

ستاد بحران خوزستان اطلاعیه ای درخصوص وزش بادهای شدید و بارندگی های رگباری در شرق و وقوع گرد و غبار در بخش های دیگر استان صادر نمود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در این اطلاعیه آمده است: هواشناسی خوزستان بالا بودن ضریب ناپایداری در بخش هایی از استان به ویژه مناطق شرقی و کوهپایه ای و به تبع آن رشد ابر، وزش بادهای نسبتا شدید توام با بارندگی های رگباری و رعد و برق همچنین احتمال برخاستن گرد و خاک در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه را پیش بینی کرده است.
بر همین اساس اعضای شورای هماهنگی باید مدیریت بحران شهرستان ها نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم اعم از برقراری کشیک شبانه روزی و آماده باش مراکز امداری، درمانی، خدماتی، عملیاتی و دستگاه های مرتبط اقدام کنند.
در ادامه به شهروندان به ویژه بیماران، کودکان، سالمندان، مسافران، گردشگران، صیادان، کشاورزان، دامداران، عشایر، روستائیان، حاشیه نشین های رودخانه ها و سواحل دریا و مناطق در معرض خطر و مناطق با احتمال وقوع صاعقه و سیلاب و تندباد توصیه شده مسائل ایمنی مانند صعود نکردن به مناطق مرتفع و چرای دام در آن مناطق و تردد نکردن و اسکان در حاشیه و حریم رودخانه ها و مسیل ها و کانال ها و مناطق پرخطر و استفاده از ماسک مناسب در مواقع وقوع گرد و غبار را در نظر داشته باشند.
بر اساس این گزارش، بارش باران شدید در شامگاه سه شنبه در منطقه امامزاده عبدالله شهرستان باغملک باعث سرازیر شدن سیلاب از ارتفاعات کوهستانی منطقه و وارد کردن خسارت به عشایر منطقه شده است. این حادثه در حالی اتفاق افتاده که ستاد بحران و هواشناسی استان در روزهای گذشته هیچگونه هشداری نسبت به بارندگی و وقوع سیل اعلام نکرده است.
هواشناسی خوزستان گفته است که در منطقه امامزاده عبدالله باغملک ایستگاه هواشناسی ندارد و قادر به سنجش میزان بارندگی در آن منطقه نیست.
انتهای پیام/گ

احتمال وقوع باران وگرد و غبار در مناطق مختلف خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.