شکایت مجروحان حادثه شارلوتسویل از برگزارکنندگان راهپیمایی نژادپرستان

دو تن از مجروحان حادثه شارلوتسویل از برگزارکنندگان راهپیمایی نژادپرستان در این شهر و راننده خودرویی که آن‌ها را زیر گرفت، شکایت‌ کردند.

شکایت مجروحان حادثه شارلوتسویل از برگزارکنندگان راهپیمایی نژادپرستانبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از هیل، دو تن از مجروحان حادثه شارلوتسویل در ایالت ویرجینیای آمریکا از برگزارکنندگان راهپیمایی نژادپرستان در این شهر و راننده خودرویی که آن‌ها را زیر گرفت، شکایت‌ کرده، خواستار دریافت غرامت 3 میلیون دلاری شده‌اند.

راهپیمایی نژادپرستان در شهر شارلوتسویل ایالت ویرجینیای آمریکا در 21 مرداد ماه سال جاری (شنبه) پس از اعتراض گروه‌های مخالف نژادپرستی به این اقدام، به خشونت کشیده شد. در پی بالا گرفتن تنش ها و درگیری میان طرفداران برتری نژادی سفیدپوستان و مخالفان آن‌ها، در شهر شارلوتسویل وضعیت فوق العاده اعلام شد. همچنین در همان روز، یک دستگاه خودرو با سرعت زیاد، شماری از معترضان به تجمع نژادپرستان را زیر گرفت. بر اثر این حادثه، یک نفر کشته و 21 نفر نیز زخمی شدند. قربانی این حادثه زن جوان 32 ساله‌ای به نام «هیتر هِیر» بود که به عنوان مشاور حقوقی فعالیت می‌کرد.

دو تن از مجروحان حادثه شهر شارلوتسویل سه‌شنبه، با تسلیم کردن دادخواستی علیه جیمز الکس فیلدز، راننده خودروی مزبور و چندین تن از ملی‌گرایان سفیدپوست و از حامیان برجسته سفیدبرترپندارها (از قبیل ریچارد اسپنسر، دیوید دوک و جیسون کسلر)، خواهان دریافت غرامت 3 میلیون دلاری شدند.
اسپنسر که رئیس اندیشکده ملی‌گرای سفیدپوستان به نام «مؤسسه ملی سیاستگذاری» است، سفیدبرترپندار بودن خود را رد می‌کند و خودش را یک «هویت‌گرا» می‌خواند. اسپنسر خواهان کشور (آمریکایی) مختص سفیدپوستان –که او آن‌ها را «نژاد محروم سفید» می‌خواند «– پاکسازی قومی به اصطلاح صلح‌آمیز برای نجات فرهنگ اروپایی است.

دیوید دوک رئیس سابق کو کلاکس‌ کلان و عضو پیشین مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت لوئیزیانا بوده است. دوک نیز از طرفداران برتری نژادی سفیدپوستان است و خود را یک «راستین‌گرانی نژادی» می‌خواند. کو کلاکس‌ کلان نام سازمان پشتیبان برتری نژاد سفید، نژادگرایی و نفرت نژادی است.

جیسون کسلر یکی دیگر از طرفداران مشهور برتری نژادی سفیدپوستان در آمریکاست. کسلر تجمع اخیر نژادپرستان را در شارلوتسویل برنامه‌ریزی کرده بود.

 

انتهای پیام/


شکایت دو تن از مجروحان حادثه شارلوتسویل از طرفداران برتری نژادی سفیدپوستان در آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار