تجدید ساختار روابط تجاری بین ایران و عراق

دبیر اتاق مشترک ایران و عراق از تجدید ساختار روابط تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و عراق برای توسعه بهتر مبادلات اقتصای و تجاری بین 2 کشور خبر داد.

تجدید ساختار روابط تجاری بین ایران و عراق

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، سید محمد حسینی در نشست مرزی مسئولان استان ایلام و واسط عراق گفت : براساس برنامه ریزی های انجام شده ایجاد مراکز تجاری، فروشگاه های زنجیره ای و نمایشگاه دائمی ایران در شهرهای مختلف در دستور کار قرار گرفته است.


وی افزود: کلیه این فعالیت ها در راستای توسعه همکاری های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و عراق بوده که می تواند زمینه ساز رونق اقتصادی بیش از پیش 2 کشور باشد.


دبیر اتاق مشترک ایران و عراق از راه اندازی شعبه اتاق مشترک ایران و عراق در بغداد خبر داد و یادآور شد: راه اندازی این شعبه به تازگی بستر مناسبی برای تسریع در رفع مشکلات تجار و فعالان اقتصادی فراهم می کند.


حسینی همچنین به تغییرات جدید در ساختار وزارت امور خارجه کشورمان در سیاست های آتی اشاره کرد و گفت: فعال شدن معاونت اقتصادی در این وزارتخانه نوید دهنده حرکتی پویا برای تسهیل در روابط تجاری است که می توان از این ظرفیت در سفارتخانه ها و کنسولگری های کشورمان برای افزایش برقراری روابط اقتصادی با کشورهای هدف بیشتر استفاده شود.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: موضوع عراق برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت زیادی برخوردار است.


حشمت اله عسکری تاکید کرد: عراق همواره باید نخستین شریک تجاری ایران باشد چرا که ما دارای ظرفیت های مناسبی برای بهبود روابط اقتصادی کشور همسایه هستیم.


وی افزود : نگاهی به وضعیت تجارت کشورمان به عراق بیانگر این واقعیت است که در ماه های نخست امسال از مجموع 13 میلیارد دلار صادرات ایران به کشورهای منطقه سهم چین 21 درصد و کمتر از 15 درصد حجم صادرات به عراق بوده است.


انتهای پیام/ه


افزایش صادرات در مرز مهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.