زنجان؛

پیش بینی کشت 4 هزار هکتاری محصول کلزا در استان

کرامتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان اعلام کرد: توسعه کشت محصول روغنی کلزا در استان افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ کرامتی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ظهر امروز در کارگاه آموزشی توسعه کشت دانه‌های روغنی گفت: محصول کلزا به دلیل شرایط خاص با آب و هوای استان زنجان سازگاری دار و بنابراین شاهد توسعه کشت این محصول در استان هستیم.
وی افزود: محصول کلزا دارای مزایایی است که از آن جمله می‌توان به افزایش ماده عالیه خاک اشاره کرد و با توجه به اینکه این محصول نیاز کمتری به مصرف آب دارد، کشت بهاره آن که زمان کم آبی استان است بسیار موثر و خوب است.
کرامتی خاطرنشان کرد: سال گذشته با وجود شرایط نامساعد جوی در استان زنجان شاهد عملکرد و تولید 6 تنی کلزا بوده‌ایم و این در حالی است که در سال گذشته یک هزار و 870 هکتار از مزارع استان زنجان به کشت کلزا اختصاص یافته است.
همچنین در سال گذشته 357 هزار تن گندم در استان زنجان تولید شده است، که امسال این میزان به 160 هزار تن رسیده است.
گفتنی است تسهیلات لازم با درصد پایین در این بخش نیز وجود دارد که به زودی برای کشاورزان ارائه می شود و پیش بینی می شود که این امسال شاهد رشد 4 هزار هکتاری کشت محصول کلزا در استان باشیم.

 

انتهای پیام/ ج

برنامه ریزی برای کشت 4 هزار هکتاری محصول کلزا در استان به زودی آغاز می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.