معرفی برگزیدگان مسابقات قرآنی پدافند هوایی خاتم الانبیاء در تبریز

هفدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خواهران شاغل، همسران و فرزندان کارکنان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

معرفی برگزیدگان مسابقات قرآنی پدافند هوایی خاتم الانبیاء در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛در این دوره از مسابقات ۲۵۰ نفر از برگزیدگان مناطق قرارگاه پدافند هوائی از سراسر کشور در رشته‌های حفظ کل، ۲۵. ۲۰. ۱۵. ۱۰. ۵ و ۳ جزو قرائت تحقیق و ترتیل، اذان و تفسیر در دو سطح ۱ و ۲ به رقابت پرداختند.
۷۳ نفر از منتخبان این دوره به مسابقه‌های سراسری ارتش جمهوری اسلامی ایران که ۱۹ تا ۲۲ شهریور به میزبانی مدیریت قرآن و عترت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در تهران برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در مراسم اختتامیه این مسابقات با استناد به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید در کشور ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم گفت: سهمیه جمهوری اسلامی ایران ۶۵ هزار نفر است و قرار است در طول ۱۰ سال این سهمیه محقق شود.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه در سال ۹۴ تعداد حافظان قرآن کریم در ارتش ۴ هزار نفر بود گفت: سال ۹۵ این تعداد به ۷ هزار حافظ در ارتش رسید که از برکات انقلاب اسلامی ایران است.
وی با اشاره به شهادت مدافع حرم محسن حججی گفت: شهید حججی نمونه بارزی از جوان امروزی بود که قرآن در دل او فرو رفته بود و برای به ثمر رسیدن آرمان‌های اسلام کوتاهی نکرد.
وی ادامه داد: باید از این خون که برای عزت اسلام، قرآن و برای حفاظت از حریم ولایت ریخته می‌شود خجالت کشید، چرا که امروز دشمنان می‌خواهند ندای قرآن را خاموش کنند، ولی نخواهند توانست.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین یادآور شد: خوب خواندن و خوب فهمیدن قرآن کریم، کفایت نمی‌کند باید به قرآن عمل کنیم.
ملک علی اسدی فرد فرمانده منطقه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا در مراسم اختتامیه این مسابقات گفت: آینده انقلاب به استمرار قرآن بستگی دارد و اگر خواهان ترویج و امتداد انقلاب هستیم باید به حاملان قرآن احترام بگذاریم.
وی ادامه داد: امروز شعار دنیای اسلام باید بازگشت به قرآن و عمل به آن باشد.
اسدی فرد با بیان اینکه جامعه اسلامی با نزدیک شدن به قرآن اعتلا و توسعه می‌باید و قرآن ضامن سلامت و بقای جمهوری اسلامی ایران است گفت: قرآن اساس هر حرکت و توسعه است و باید کوشش کنیم تا قرآن و عترت را با هم داشته باشیم.
مسابقات سراسری قرآن کریم قرارگاه پدافند هوائی خاتم الانبیاء ویژه خواهران شاغل، همسران و فرزندان کارکنان پدافند هوائی کشور به مدت ۳ روز در مسجد پایگاه دوم شکاری تبریز به میزبانی منطقه پدافند هوائی شمال غرب کشور برگزار شد.

انتهای پیام/خ

 معرفی نفرات برتر مسابقات  قرآنی پدافند هوایی خاتم الانبیاء در تبریز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار