پس از 24 سال؛

رونمایی از هویت موسیقی شوشتر

پس از 24 سال، 10 شهریورماه سال جاری از کتاب هویت موسیقی شوشتر رونمایی خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کاظم پوره، نویسنده کتاب "هویت موسیقی شوشتر" با اشاره به انتشار این کتاب پس از 24 سال فعالیت پژوهشی با حمایت حوزه هنری استان خوزستان گفت: با پژوهش در موسیقی محلی و سنتی استان قصد داریم دایره المعارفی از موسیقی خوزستان ارایه نماییم.
وی افزود: هویت موسیقی شوشتر توسط حوزه هنری خوزستان به چاپ رسیده است.
پوره با بیان اینکه موسیقی شوشتر گنجینه عظیمی از نسل‌های گذشته است بیان داشت: این کتاب با همکاری حسن کتانباف، احمدعلی کامران‌فر، سیدمحمد مرعشی و همچنین زنده‌یاد محمدعلی شامی در نشست‌های متعدد تکمیل شد.
نویسنده این کتاب با اشاره به اینکه نگارش این کتاب 24 سال به طول انجامید تصریح کرد: تشکیل کارگروهی برای موسیقی شوشتر از فعالیت‌های موثری بود که به تکمیل کتاب هویت موسیقی شوشتر کمک شایانی کرد و اگر این کارگروه پیش از این تشکیل میشد نگارش کتاب هویت موسیقی شوشتر 24 سال طول نمی‌کشید.
کاظم پوره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در حوزه موسیقی استان خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: به دنبال تشکیل و راه‌اندازی گروهی برای موسیقی ترک‌های خوزستان، دزفول، بهبهان هستیم تا بعدها بتوانیم دایره‌المعارفی از موسیقی خوزستان ارایه دهیم.
این نویسنده و پژوهشگر موسیقی در خوزستان بر ضرورت توجه بیش تر به موسیقی استان تاکید و اذعان کرد: وقتی که گوشه‌های مختلف استان را نگاه می‌کنیم در ردیف‌های موسیقی نوشته مولف بختیاری در صورتی که موسیقی بختیاری تنها مولف ندارد یا این که موسیقی شوشتری را گوشه حساب می‌کنند در حالی که مقامی جداگانه است.
پوره با بیان اینکه موسیقی شوشتر حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد افزود: کتاب هویت موسیقی شوشتر توسط حوزه هنری خوزستان چاپ شده و برای مراسم رونمایی از این کتاب از همه علاقمندان به هنر، ادب و اهل قلم و علاقمندان به موسیقی سنتی و محلی دعوت می‌شود در این مراسم حضور داشته باشند، موسیقی شوشتر را بشناسند و عظمت این موسیقی را درک کنند.
وی بیان داشت: در این مسیر باید از تلاش‌های گروه مردمی چاپ کتاب شوشتر که در جمع‌آوری، هدایت، چاپ و فروش این اثر بسیار کمک کردند و همچنین کارگروه موسیقی سنتی شوشتر تقدیر و تشکر کرد.
کتاب "هویت موسیقی شوشتر" در 263 صفحه توسط حوزه هنری خوزستان و نشر الیما چاپ شده که تحقیقی در مورد موسیقی شهرستان شوشتر و شامل 8 فصل در باب سابقه هنر موسیقی، استادان آواز و نوازندگان، ردیف‌ها، دستگاه‌ها، تصنیف‌ها، نوحه‌ها و نواها است و مطالب تحقیقی جامعی را به همراه تصاویر بیان می‌کند و می‌تواند مرجع پژوهشی بسیار جامع برای علاقمندان به موسیقی مقامی این خطه از استان خوزستان باشد.
مراسم رونمایی از کتاب پژوهشی "هویت موسیقی شوشتر" روز 10 شهریور 96 با حضور مسؤولان محلی و هنرمندان در شهرستان شوشتر برگزار می گردد.
انتهای پیام/گ

رونمایی از کتاب موسیقی در شوشتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.