مدیر عامل آب منطقه‌ای لرستان :

۳۲ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت محصولات آبدوست

حدود ۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی لرستان زیر کشت محصولات آبدوست است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مدیر عامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: حدود ۳۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان زیر کشت محصولات آبدوست است.

رضا میرزایی در بازدید از امور منابع آب شهرستان دورود، با تاکید به اجرای طرح‌های احیاء و تعادل بخشی از منابع آب زیر زمینی و به ویژه پر کردن چاه‌های غیر مجاز افزود: نزدیک به ۴۴۰ میلیون متر مکعب از آب‌های سطحی و زیر زمینی برای این سطح زیر کشت استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت محصولات آبدوست در لرستان پارسال کمتر بود گفت: با توجه به بحران آب کشور باید اجازه کشت بیش از حد به این محصولات آب‌دوست داده نشود و تا حد امکان جلوی آن‌ها گرفته شود.

مدیر عامل آب منطقه‌ای لرستان افزود: غیر از سه استان شمالی در مابقی استان‌های کشور، کشت محصولات آبدوست ممنوع بوده و بطور اساسی برنج کشت مختص آب و هوای شرجی است، اما در لرستان برنج که برای کشت آن آب فراوان مصرف می‌شود به وفور کاشت می‌شود که باید جلوی آن گرفته شود در غیر اینصورت به زودی منابع آب دشت سیلاخور با تهدید جدی روبرو خواهد شد به طوری‌که آب آشامیدنی مردم هم به سختی تامین خواهد شد.

میرزایی گفت: با استمرار نظارت و بازرسی گروه‌های گشت و بازرسی منابع آب، حفظ و حراست هر چه بیشتر از منابع آب زیر زمینی ضروری است و این اقدامات با توجه به وقوع خشکسالی باید تشدید یابد.

انتهای پیام/ د

 کشت محصولات آبدوست در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.