اشتغال زایی در رفسنجان؛

معلولان ذهنی هم شاغل می شوند

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان گفت: از آنجا که طرح های اشتغال زایی و تسهیلات سازمان بهزیستی شامل همه مددجویان بهزیستی می شود، معلولان ذهنی هم می توانند از این طرح ها استفاده کنند.

معلولان ذهنی هم شاغل می شوندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمود حیدری رییس اداره بهزیستی رفسنجان گفت: باید زمینه اشتغال برای مددجویان تحت حمایت بهزیستی فراهم شود.

وی افزود: از این رو کارفرمایان در حوزه های مختلف با به کارگیری مددجویان سازمان بهزیستی در قالب طرح های پشتیبان می توانند به ازای هر نفر مددجو ۲۰ میلیون تومان تسهیلات استفاده کنند و از پرداخت سهم بیمه کارفرما نیز برخوردار شوند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی رفسنجان هم گفت: در شهرستان رفسنجان نباید تنها به کاشت پسته اکتفا کرد زیرا بعضی از مناطق این شهرستان ظرفیت کاشت محصولاتی مانند زرشک، زعفران، گل محمدی، عناب، گیاهان دارویی و غیره را دارد به گونه ای که این شهرستان توانسته ۴۰ نوع گیاه دارویی در مناطق مختلف کشت کند.

حسین رضائی با اشاره به اینکه کاشت محصولات دیگر در شهرستان رفسنجان شرایط خوب اقتصادی را فراهم می کند، اظهار داشت: افرادی که تمایل به احداث گلخانه های کوچک، دامداری، پرورش مرغ و پرورش زنبور عسل دارند می توانند به راحتی از سازمان جهاد کشاورزی رفسنجان مجوز دریافت کنند.

همچنین رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان افزود: میراث فرهنگی آمادگی هر نوع تعامل و همکاری با سازمان بهزیستی را دارد و این در حالی است که در زمینه اشتغال زایی و آموزش صنایع دستی تسهیلاتی را به مددجویان بهزیستی ارائه می کند.

مددجویان بهزیستی می توانند به طور مداوم در زمینه صنایع دستی آموزش ببینند و اشتغال زا باشند و با پرداخت مبلغ ماهیانه ۶۰ هزار تومان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

انتهای پیام/ح

معلولان رفسنجانی شاغل می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار