کولیوند در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

ناسالم بودن آب زمزم شایعه است/حجاج با خیال راحت آب زمزم بنوشند

رئیس عملیات پزشکی حج 96 با اشاره به شایعات درباره ناسالم بودن آب زمزم گفت: آب چاه زمزم کاملا سالم و بدون مشکل است.

پیرحسین کولیوند در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به شایعات در فضای مجازی درباره ناسالم بودن آب زمزم اظهار کرد  پیرو انتشار خبری در شبکه های مجازی مبنی بر آلودگی آب چاه زمزم به آرسنیک و سرطانزا بودن این آب لازم دانستیم که مردم عزیز را از آگاهی دهیم که این موضوع صحت ندارد.

وی افزود: در بررسی های به عمل آمده در آزمایشگاه مرجع سلامت آب و فاضلاب استان تهران که آزمایشگاه رفرانس کشوری برای تعیین صلاحیت آب است، میزان فلزات سنگین در نمونه برداری های صورت پذیرفته از چاه های آب زمزم بسیار کمتر از حد مجاز بوده و این آب حتی در مقایسه با آب شرب تهران از شرایط بهتری برخوردار است.

آب زمزم سالم است/شایعه ناسالم بودن آب زمزم تکذیب می شود

رئیس عملیات پزشکی حج 96 عنوان کرد: به عبارتی در شرایطی که میزان مجاز آرسنیک موجود در آب آشامیدنی طبق استاندارد موسسه ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران یک صدم میلی گرم در دسی لیتر است، این میزان در نمونه های استخراج شده 0.0006، 0.0057 و 0.0042 بوده یعنی به مراتب پایین تر از حداکثر مجاز بر اساس استانداردهای آب شرب است.

آب زمزم سالم است/شایعه ناسالم بودن آب زمزم تکذیب می شود

وی با اشاره به آنکه سلامت مردم دغدغه اصلی مسئولان وزارت بهداشت وتیم پزشکی حج است، از مردم خواستند با اطمینان خاطر از  آب زمزم  استفاده کنند.

کولیوند خاطرنشان کرد: از خبرنگاران و برنامه سازان انتظار می رود از کارشناسان خبره موضوعی در موارد مرتبط با سلامت سوال کنند و اجازه اظهار نظرهای غیرکارشناسی را به افراد فاقد صلاحیت در این حوزه ندهند.

آب زمزم سالم است/شایعه ناسالم بودن آب زمزم تکذیب می شود

انتهای پیام/

آیا آب زمزم ناسالم است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار