دری مطرح کرد؛

کمبود اقلام دارویی به مرز هشدار نرسیده است

دبیر انجمن داروسازان تهران با اشاره به این که میزان کمبود اقلام دارویی به مرز هشدار نرسیده است، خواستار توجه بیشتر مسئولان برای تامین هزینه‌های دارویی شد.

کمبود اقلام دارویی به مرز هشدار نرسیده استمحمد رضا دری دبیر انجمن داروسازان تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به این که سازمان غذا و دارو نسبت به کمبود ۵، ۰ تا ۶، ۰ قلم دارو هشدار داده است؛ گفت: هنوز توان داروخانه‌ها به صورتی است که میزان کمبود اقلام دارویی به مرز هشدار نرسیده، اما این کمبود قابل توجه است.


وی افزود: برخی کارخانه‌ها توان تولید را از دست داده‌اند؛ بنابراین مسئولان امر باید به فکر تامین بودجه‌های لازم برای تامین هزینه‌های دارویی باشند تا بتوانیم سیکل معیوبی را که راه افتاده است، به زودی رفع و کنترل کنیم.


وی با بیان این که باید هزینه‌های لازم برای تهیه دارو‌های مورد نیاز مردم به داروخانه‌ها تزریق شود، اظهار کرد: داروخانه‌ها برای تهیه دارو باید هزینه‌های لازم را به شرکت‌های توزیع پرداخت کنند و آن‌ها نیز برای دریافت دارو از شرکت‌های تولیدی نیازمند پول هستند؛ بنابراین چرخه تولید، توزیع و عرضه دارو بهم پیوسته بوده و عدم گردش نقدینگی در هریک از این مراحل سبب ایجاد سیکل معیوب و در نهایت آسیب به مردم می‌شود.


دبیر انجمن داروسازان تهران با اشاره به این که فرآیند واردات مواد اولیه، تامین و تولید دارو و عرضه آن زمان‌بر است؛ تصریح کرد: باید هزینه‌های لازم برای تامین دارو‌های مورد نیاز مردم تامین شود و تمامی دستگاه‌های ذیربط باید به این مقوله توجه داشته باشند تا سلامت مردم به لحاظ تامین دارو به مخاطره نیفتد.

دری با تاکید بر اینکه صنعت داروسازی کشور ما از پتانسیل بالایی برای تولید دارو برخوردار است؛ گفت:: اگر زیرساخت‌های لازم را برای تولید دارو در کشور فراهم نکنیم مشکلاتی از قبیل: بیکاری داروسازان نیز گریبانگیر این حوزه خواهد شد ضمن آن که برای تامین کمبود‌ها باید به واردات دارو متوسل شویم.


به گفته وی واردات دارو به تولیدات داخلی آسیب وارد میکند ضمن آن که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید در راستای اقتصاد مقاومتی و خدمت به مردم حرکت کرده و با تزریق بودجه‌های مورد نیاز از غیرفعال شدن صنعت دارویی کشور جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

توجه به تامین بودجه برای مصارف دارویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار