معرفی برترین‌های جشنواره تمدار بیت در اردل

برترین‌های یازدهمین جشنواره منطقه‌ای شعر گویشی «تمدار بیت» در اردل معرفی شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ برترین‌های یازدهمین جشنواره منطقه‌ای شعر گویشی «تمدار بیت» مناطق زاگرس نشین کشور، با حضور مسئولین استانی و محلی و شاعران در سالن مهرگان اردل معرفی شدند.

در بخش آیینی این جشنواره، محدثه الماسی از خوزستان، کیومرث عیسی پره از دزفول، عصمت ملکوتی از شاهین شهر، فاطمه احمدی از خوزستان و وحید شهپری از ایذه مقام‌های برتر را به دست آوردند.

همچنین سبزعلی قاسمی و مهرداد ناصری از خوزستان، فرزاد طوبی و وحید کیانی از چهارمحال و بختیاری و یونس عبدالهی از اندیمشک مقام‌های برتر بخش آزاد این جشنواره را کسب کردند.

برگزیدگان، علاوه بر لوح تقدیر و جایزه نقدی، تندیس کبک طلایی جشنواره را دریافت نمودند.

محمدعلی مالکی از لرستان، محمد قنبری از خوزستان، مهشید شرافی زاده و رامین طهماسبی از چهارمحال و بختیاری و غلامعلی آزرکی از اصفهان هم قابل تقدیر شناخته شدند.

گفتنی است: ۴۵۰ اثر از ۱۲۰ شاعر از ۸ استان شامل اصفهان، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، فارس، ایلام و چهارمحال و بختیاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

این جشنواره در ۲ بخش آیینی با اولویت موضوعات انتظار، فرهنگ ایثار و شهادت، عفاف و حجاب، حضرت امام رضا (ع) و اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال و آزاد با اولویت آداب و سنن اقوام برگزار گردید.

«تمدار بیت» نوعی شعر با گویش لری و بختیاری است که زنان قالیباف با گویش محلی خود بر روی دار قالی زمزمه می‌کنند.

شهر اردل در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/ف

برترین‌های یازدهمین جشنواره تمدار بیت معرفی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.