معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی؛

افزایش آسیب‌های اجتماعی در استان آذربایجان شرقی

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه طلاق، حاشیه‌نشینی و مفاسد اجتماعی اصلی‌ترین آسیب‌های اجتماعی است گفت: این آسیب‌ها با شیب ملایم در حال افزایش است و هر چند سرعت رشدشان کند شده و در برخی موارد متوقف شده است اما کافی نیست.

افزایش آسیب‌های اجتماعی در استان آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سعید شبستری خیابانی معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی آذربایجان شرقی درباره برنامه‌ریزی جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: در یک سال گذشته 5 اولویت اصلی در رابطه با آسیب‌های اجتماعی مطرح شد و همه شوراهای اجتماعی و فرهنگی کشور تمام تلاش و توجه را برای برطرف کردن این مشکلات معطوف کرده‌اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: طلاق، حاشیه‌نشینی و مفاسد اجتماعی اصلی‌ترین آسیب‌های اجتماعی هستند که در اولویت کاری شوراهای اجتماعی و فرهنگی قرار دارند.

وی تأکید کرد: این آسیب‌ها با شیب ملایم در حال افزایش هستند و هر چند سرعت رشدشان کند شده و در برخی موارد متوقف شده است اما کافی نیست و باید تلاش بیش‌تری برای کاهش آن‌ها انجام داد. باید به پدیده‌های اجتماعی نظر علمی داشته باشیم و دیگر نمی‌توان با روش‌های سنتی با چنین معضلاتی مقابله کرد.

شبستری ادامه داد: وضعیت جامعه را باید دقیقاً تبیین کنیم و برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، باید در دو محور برنامه‌ریزی کنیم. اول گسترش نظام آموزشی، نظام مشاوره‌ای، توانمندسازی و مهارت‌آموزی و دوم مراجعه به مردم و استفاده از پتانسیل تشکل‌های مردمی.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: همین تشکل‌های مردمی باید توانمند و تقویت شوند. برای مثال برخی به‌روز نیستند و برخی دیگر ضعیف هستند که باید به آن‌ها کمک کنیم تا هرچه بیش‌تر فعال‌تر شوند.

وی تأکید کرد: همه این مسائل نشان می‌دهد باید پیگیر ایجاد یک نظام جامع سلامت در کشور باشیم و تدوین سند جامع سلامت می‌تواند هم در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و هم ایجاد نشاط در جامعه بسیار مفید باشد. از طرفی بازگرداندن اخلاق به جامعه، تقویت هویت دینی و ملی می‌توانند حرکت بزرگی در این راستا باشند.

 

انتهای پیام/ش

طلاق، حاشیه‌نشینی و مفاسد اجتماعی از اصلی‌ترین آسیب‌های اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار