پرداخت 42 میلیارد ریال حق پرستاری به خانواده ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد

مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری از آغاز بکار ساماندهی 114 گلزار شهدا در کهگیلویه وبویراحمد طی چهار سال گذشته خبر داد و افزود: تشکیل 2 مرکز فرهنگی، پرداخت چهار میلیارد و 2000 میلیون تومان هزینه پرستاری از دیگر خدمات بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ پرویز ولی‌زاده در همایش«بوی پیراهن یوسف» که به مناسبت بزرگداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی در سالن شهید آوینی دهدشت برگزار شده بود، آزادگان را مصداق سوره «والعصر» دانست و اظهار داشت: ایمان به خدای آزادگان بود که در دوران جنگ برای رفتن روی مین داوطلب می‌شدند.

مشاور امور ایثارگران در نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: یکی از اعمال صالح جهاد در راه خداست که آزادگان سرافراز تاریخ، بیمه کنندگان ایران اسلامی و عزت دهنده نظام از خودشان به نمایش گذاشتند.

وی،با اشاره به فراز «جاء الحق» در این سوره، افزود: آزادگان حق را شناختند، در دفاع از حق عمل صالح انجام دادند و به حق رسیدند.

ولی‌زاده، خاطرنشان کرد: اگر این صفات قرآنی در وجود آزادگان نبود یقینا تحمل آن همه مصائب و شکنجه هشت ساله در اردوگاه‌های صدام امکانپذیر نبود.

وی، با بیان اینکه آزادگان برای ملت عظمت و بزرگی آوردند، گفت: آزادگان مقام اسرای کربلا را دارند و این مقام با مطالبات دنیوی عوض شدنی نیست.

ولی‌زاده بیان کرد: نظام اسلامی در توان و در حد امکانات تواسنته خدمات ارزنده‌ای به این قشر و جانبازان و خانواده شهدا ارائه دهد اما شأن و منزلت جامعه ایثارگران بیش از اینهاست، امکانات و بضاعت در این حد است.

این مسؤول در نهاد ریاست جمهوری، گفت: اگر سهمیه ایثارگران در استخدامی‌های گذشته لحاظ می‌شد هیچ فرد بیکاری در خانواده ایثارگران نداشتیم اما متأسفانه سهمیه به خوبی اعمال نشد.

وی، خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید اما هر استخدامی در هر کجای ایران صورت گرفت اولین گام اعمال سهمیه 25 درصدی ایثارگران بود، به همین خاطر طی چهار سال گذشته 480 نفر فرزندان ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در ادارات و نهادها به طور رسمی و قطعی استخدام شدند.

وی، با بیان اینکه در برنامه ششم دولت متعهد شده است ظرف 2 سال بیکار در جامعه ایثارگران وجود نداشته باشد، گفت: امسال دولت مصمم است سهمیه 30 درصد ( ایثارگران و رزمندگان) قبل از هر چیزی اعمال شود و نیروهای شرکتی هم شامل این قانون شدند.

وی‌، همچنین از آغاز بکار ساماندهی 114 گلزار شهدا در این استان طی چهار سال گذشته خبر داد و افزود: تشکیل 2 مرکز فرهنگی، پرداخت چهار میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه پرستاری از دیگر خدمات بود.

انتهای پیام/غ

تعهد دولت برای ریشه‌کنی بیکاری در جامعه ایثارگران 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.