عضو شورای شهر اصفهان خبر داد:

هزینه 250 میلیارد تومانی برای طرح سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از سال 90 تا به حال برای سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان حدود 250 میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کریم داودی  اظهار کرد: پروژه سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای به عنوان یک اثر ماندگار برای کشور ایران خواهند بود؛ واقعاً در منطقه خاورمیانه سالن و مرکز بین‌المللی به این عظمت وجود ندارد.

وی افزود: حدود یک‌صد هزار متر مساحت ساختمان‌هایش و سالن اصلی‌اش که یک نیم دایره است به قطر 90 متر ساخته شده است که بدون ستون ارتفاع برخی از نقاط آن به 40 متر هم می‌رسد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: از نظر سازه‌ای سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای در اصفهان یک پروژه منحصر به فردی است که در این سالن می‌تواند همایش‌ها بزرگی برگزار شود که در یک همایشی که از 400 تیم تشکیل شده است، تیم‌ها به صورت 4 نفره جداگانه در این سالن حضور داشته باشند.

وی تأکید کرد: مجموعه سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای چند سالن اصلی بزرگ جمعی دارد که در آینده می‌تواند در آن سمینارهای کشوری و سیاسی و بزرگ‌ترین همایش‌های علمی منطقه برگزار شود.

داودی با بیان اینکه این سالن متشکل از چندین سالن جمعی برای برگزاری کنفرانس‌ها دارد، گفت: هم چنین سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای شامل چندین اتاق کار است که شرکت‌کنندگان در همایش‌ها می‌توانند فعالیت‌های کارشناسانه و تحقیقاتی خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: به طور کلی پروژه سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای بسیار خوب است و ما نگاهی به ساخت سریع آن نداریم باید نگاهی دراز مدت به اجرای کامل آن داشته باشیم چرا که یک پروژه سنگین و منحصر به فردی است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از سال 90 تا به حال برای سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان حدود 250 میلیارد تومان هزینه شده است، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان تکمیل این پروژه 200 میلیارد تومان دیگر هم هزینه، نیاز باشد.

وی با اشاره به بدعهدی‌های دولت یازدهم برای کمک به شهرداری در اجرای پروژه سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان بیان کرد: بستگی به نگاه دوره پنجم شورای اسلامی شهر اصفهان دارد که سالن پروژه همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای چه زمانی به اتمام برسد.

داودی تأکید کرد: پروژه سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان به نوعی نشان‌دهنده اصفهان نصف‌جهان هم هست چرا که به شکل نیمکره کرده زمین ساخته شده است.

وی در رابطه با کاربردها و تأثیرات این پروژه بیان کرد: پروژه سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان می‌تواند یک منطقه تفریحی هم برای خود اصفهانی‌ها محسوب شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تئاترهای مختلف، سالن غذاخوری، برگزاری همایش‌هایی در سطح بین‌المللی و غیره از قابلیت‌ها کاربردهایی است که می‌توانیم از این پروژه عظیم و ماندگار داشته باشیم.

وی ادامه داد: پروژه سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان می‌توانند با کاربرهای بهتر و قوی‌تری همانند سالن برج میلاد تهران مدام برنامه‌هایی را برگزار کند.

داودی اظهار کرد: در شهرداری اصفهان سالی 50 الی 70 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده است اما منتظر اختصاص 80 میلیارد تومانی که دولت برای تکمیل این پروژه قول داده بود، هستیم.

وی تأکید کرد: قرار بود تا دولت به شهرداری اصفهان برای تکمیل این پروژه 100 میلیارد تومان کمک کند اما تا به حال دولت تنها 20 میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار تخصیص داده است اما نکته قابل توجه این است که شرکت‌هایی گفتند نمی‌توان این ساختمان را در ایران ساخت اما با قدرت تمام این پروژه اجرا شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.