راه‌اندازی سلامتکده یاسوج معطل فارغ‌ التحصیل طب سنتی

رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد از اخذ مجوز سلامتکده طب سنتی خبر داد و گفت: این استان فارغ‌التحصیل طب سنتی ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ محمد سبحانی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد نخستین استانی بوده که مجوز سلامت‌کده طب سنتی گرفته ولی لنگ فارغ‌التحصیل دکتری این رشته هستیم.

وی با بیان اینکه شرایط لازم برای راه‌اندازی سلامت‌کده یاسوج فراهم است عنوان کرد: به‌دلیل نبود فارغ‌التحصیل طب‌سنتی در استان مجبور شدیم از طریق یک شرکت وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای این مهم رایزنی کنیم که در صورت پیش‌نیامدن هرگونه مشکل به‌زودی این دانشکده ایجاد می‌شود.

سبحانی از برگزاری دوره‌های طب سنتی در یاسوج خبر داد و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود ظرفیت‌های بالقوه فراوان در بخش‌های مختلف اما در زمینه بکارگیری و فعال کردن شرکت‌های دانش بنیان ضعیف عمل کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در این استان ضعف اطلاعاتی داریم که می‌تواند از طریق آموزش‌های تخصصی جبران شود و جهاد دانشگاهی آمادگی برگزاری برنامه‌های آموزشی در بخش‌های مختلف را دارد.

سبحانی بیان کرد: از 820 گونه گیاه دارویی در کشور 420 مورد در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که این مهم خود یک فرصت خود برای ایجاد اشتغال و افزایش درآمد است.

انتهای پیام/غ

کهگیلویه وبویراحمد درفعال کردن شرکت های دانش بنیان ضعیف عمل می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.