سید حسن خمینی:

امروز افراد به کمتر از وزارت قانع نمی‌شوند/ایثارگری قابل مصادره نیست

تولیت موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) گفت: آنچه که ما از دفاع مقدس می‌توانیم به دوران خودمان انتقال دهیم، نفی فردگرایی است.

می‌توانیم از دفاع مقدس به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در نخستین کنگره مجمع ایثارگران اظهار داشت: تاریخ بشر پر از جنگ است اگر تاریخ جنگ ها را از تاریخ جهان حذف کنیم قسمت اعظم تاریخ حذف می شود.

سید حسن خمینی اضافه کرد: اولین مسئله فضای جنگ این است که نگاه شما به دشمن خصمانه می شود اگر با عنوانی غیر از این به دشمن نگاه کنید نمی توانید او را بکشید.

تولیت موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) گفت: امروز رابطه ای که مردم ما و عراق دارند بسیار خوب و صمیمانه است من نشنیدم که عراقی هایی که به ایران سفر می کنند یا ایرانی هایی که به عراق سفر می کنند نگاه شان به هم خصمانه باشد حتی بسیاری از مشکلات آنان را فرزندان همین سرزمین حل می کنند.

عضو هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه امروز وحدت ملی عراق مرهون تلاش کسانی است که دیروز در همین خط و خطوط با هم می جنگیدند، اظهار داشت: جنگ که تمام می شود خصومت ها هم به پایان می رسد پس خصومت ان ویژگی نیست که ما به دنبال انتقال آن از دوران جنگ به دوران کنونی هستیم.

سید حسن خمینی تاکید کرد: دومین ویژگی فضای جنگی این است که چون و چرا کنار می رود و وحدت فرماندهی شکل می گیرد. شرایط بحرانی اموری می طلبد در پایان جنگ امام (ره) نامه ای به مجلس نوشتند و فرمودند که در جنگ کارهایی کردیم که اقتضای جنگ بود.

 تولیت موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) افزود: کم رنگ شدن فردیت وجه مثبت انسانی دفاع مقدس است و امروز به آن و بازگشت به یک نیروی ملی نیاز داریم، در دفاع مقدس منیت‌ها کنار رفت و فداکاری شکل گرفت.

عضو هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: در هر انقلابی با وجود اینکه ارتش و نیروی نظامی آن از هم می‌پاشد، اما باز می‌بینم که آنان قوی هستند دلیلش این است که تمام آحاد ملت در صحنه حاضر اند و با هم متحد اند.

سید حسن خمینی گفت: آنچه که ما از دفاع مقدس نیاز داریم نفی فرد گرایی است که موانعی هم دارد یکی از موانع ان طلبکار شدن افراد است.

تولیت موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) خاطر نشان کرد: زمان جنگ التماس میکردند که یک نفر فرمانده شود و نمی‌پذیرفت، اما امروز به کمتر از وزارت قانع نمی‌شوند، قبل از برگزاری انتخابات جلساتی برگزار می‌شود و هرکسی گوشه‌ای می‌نشیند، اما بعد از برگزاری انتخابات صندلی‌ها برچسب می‌خورد و رزرو می‌شود، چون منیت‌ها شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: امام (ره) فرمودند اگر سمتی دارید و فکر می‌کنید کسی بهتر از شما برای آن سمت وجود دارد، نگه داشتن آن پست حرام است فردای آن روزی که امام راحل این حرف را زدند یکی از وزرا استعفا کرد و گفت فرد بهتری از من برای این پست وجود دارد.

عضو هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی مانع دیگر کنار گذاشتن فردیت را مصادره عنوان کرد و گفت: چیز‌هایی متعلق به مردم و ایران است نباید اجازه دهیم کسی ان را مصادره کند این موضوع چپ و راست هم ندارد همه در قبالش وظیفه داریم.

وی با تاکید بر اینکه ایثارگری قابل مصادره نیست، بیان کرد: وقتی جمعی که دلباخته منش و روشی هستند دور هم می‌نشینند جمع آنان هم افزایی پیدا می‌کند و قدرتشان بالا می‌رود.

انتهای پیام/

 

سخنرانی سید حسن خمینی در کنگره مجمع ایثارگران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد نوروزی
۰۰:۰۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
مدیران دولتی فرزندانشان در غرب در حال خرج کردن ثروت های کادویی رانتی مشغول خوش گذرانی و وارد کردن هر کالای بی کیفیتی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
می‌توانیم از دفاع مقدس "نفی فردگرایی" را به این دوران انتقال دهیم
آخرین اخبار