رفع تصرف از یک میلیون و ۲۳۰ هزارمتر مربع زمین ملی در سبزوار

از ابتدای امسال یک میلیون و ۲۳۰ هزار متر مربع از اراضی ملی در این شهرستان از متصرفان بازپس گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ علی اصغر استیری رئیس اداره راه و شهرسازی سبزوار گفت: از ابتدای امسال ۲۰ پرونده تصرفات اراضی ملی در این شهرستان تشکیل شده که ۱۰ پرونده توسط محاکم قضایی منجر به صدور رای رفع تصرف و خلع ید از متصرفان شد.


وی افزود: ۸۷۰ هزار متر مربع از این اراضی تنها متعلق به یک پرونده است که فرد زمین خوار با سند سازی اقدام به تصرف اراضی ملی کرده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و دستور مقام قضایی این اراضی بازپس گیری شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی سبزوار گفت: همچنین ۱۰ پرونده به وسعت یک میلیون متر مربع نیز در مرحله رسیدگی و صدور برای رفع تصرف قرار دارد.

استیری افزود: در مدت مزبور نیز برای ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی در این شهرستان سند مالکیت صادر شد تاثیر بسزایی در احقاق حقوق بیت المال دارد.

وی گفت:یکی از مشکلات شهرستان وجود افراد زمین خوار و کوه خوار حرفه‌ای است که در این زمینه تاکنون ۱۵ نفر شناسایی شده اند.

رئیس اداره راه و شهرسازی سبزوارافزود: این افراد با سند سازی و جعل اسناد اراضی ملی را تصرف می‌کنند و برای هر قطعه زمین سند مالکیتی جداگانه‌ای صادر و آن را به افراد می‌فروختند.

استیری گفت: یکی از اقدامات مهم این اداره تشکیل کمیته ویژه رفع تصرف اراضی و مبارزه به زمین خواری در راستای شناسایی این افراد، معرفی و برخورد با آنان از طریق مجاری قانونی است.

وی افزود: برخی افراد نیز با سودجویی در حدود ۱۰ هکتار از مناطق ییلاقی در ارتفاعات شهرستان اقدام به ساخت و ساز خانه‌های ویلایی کرده اند که پیگیری‌ها برای باز پس گیری از این اراضی و تشکیل پرونده برای متصرفان در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره راه و شهرسازی سبزوار گفت: متصرفان با کاشت درخت، ایجاد چهار دیواری، ساخت خانه و استخر، کاشت گندم و دیوارکشی این اراضی را تصرف کرده اند.

استیری افزود: حفظ حقوق بیت المال از مهمترین وظایف این اداره است و در همین راستا با متصرفان به اراضی ملی برخورد می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ج
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.