تمجید آنری و روی کین از کارلوس کی روش

اسطوره های دو تیم فوتبال آرسنال و منچستر یونایند طی مصاحبه ای به تمجید از عملکرد کارلوس کی روش در منچستریونایتد پرداختند.

تمجید آنری و روی کین  از کارلوس کی روش

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بی شک یکی از برجسته ترین دوران فعالیت حرفه ای کارلوس کی روش حضور او روی نیمکت تیم بزرگ منچستریونایتد تحت عنوان دستیار فرگوسن بوده است.

به طوری که حتی در جریان یک مصاحبه تلویزیونی که به مناسبت 25 سالگی رقابت های لیگ برتر انگلیس تدارک دیده شده بود، «روی کین» ستاره سابق منچستر یونایتد و «تیری آنری» اسطوره فرانسوی باشگاه آرسنال در بخشی از سخنان خود به تمجید از کارلوس کی روش دستیار سابق الکس فرگوسن و سرمربی کنونی تیم ملی کشورمان پرداختند.
کین ،کی روش را دستیاری بسیار خوب توصیف کرد و آنری نیز از او به عنوان «ایده جدید» یاد کرد.
در این گفتگوی 90 دقیقه ای که با حضور کنی دالگلیش بازیکن و سرمربی سابق لیورپول، روی کین و تیری آنری برگزار شد و Sky Sports آن را پخش کرد به طور طبیعی، یک بخش به احترام الکس فرگوسن، مردی که در لیگ برتر سیزده بار قهرمان شده، به این مربی اسکاتلندی اختصاص داده شده بود.

تیری آنری در تمجید از فرگوسن خواستار نامگذاری لیگ جزیره به نام فرگوسن شد.

آنری گفت:وقتی برای اولین بار او را دیدم، او را آقای لیگ برتر نامیدم. سیزده بار، فوق العاده است. جامی که در اینجا می بینیم باید به نام او باشد. مردم ممکن است با این پیشنهاد مخالفت کنند و من طرفدار هوادار من یونایتد نیستم. سیزده بار؟ این خیلی زیاد است.
در این لحظه روی کین -که  به ندرت یک فرد اجازه می دهد که کسی زیاد از فرگوسن تمجید کند- بلافاصله با فریاد گفت که فرگوسن همیشه کادر فنی بسیارخوبی داشت، سپس او از برین کیید، استیو مک کلارن، جیمی رایان، مایک فلان و کارلوس کی روش نام برد.

تمجید روی کین از دستیاران فرگوسن (از جمله کی روش) ، چیزی بود که تیری آنری هم قبلا به آن اشاره کرده بود منتشر کرد.

پیشتر، آنری به یکی از جنبه های نوبوغ فرگوسن اشاره کرد و گفت: دستیاران او به آرامی تغییر می کردند، اما هرگز کیفیت آنها پایین نیامد.

توانایی او برای تغییر کادر فنی خود، و آوردن شماره 2جدید ، صدای جدید و ایده جدید مانند کارلوس کی روش و دیگران ، به لحاظ تاکتیکی درست بود. این کاربه تیم کمک کرد. زیرا اگر جلسات تمرینی همیشه یکسان باشد، ممکن است خسته کننده باشد.

او همچنین می دانست که در چه چیزی  مهارت ندارد بنابراین کسانی را انتخاب می کرد که کاری را که از پس آن بر نمی آید، انجام دهند.

کی روش در دو مقطع به عنوان دستیار الکس فرگوسن در منچستریونایتد فعالیت داشت. ابتدا در فصل 2003-2002 در اولدترافورد حضور یافت و پس از آن در سال 2003 به عنوان سرمربی رئال مادرید منصوب شد اما نتایج خوبی با این تیم نگرفت و یک سال بعد دوباره به منچستر بازگشت و طی سال های 2004 تا 2008 به مدت 4 سال در کنار فرگوسن فعالیت کرد. پس از آن دو سال هدایت تیم ملی پرتغال را بر عهده داشت و از سال 2011 به بعد سکان هدایت تیم ملی کشورمان را در دست گرفت.

انتهای پیام/

تمجید اسطوره های لیگ جزیره از کی روش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار