نکاتی جالب از زندگی هنری و خصوصی رابرت دنیرو

امروز تولد 74 سالگی رابرت دنیرو بازیگر افسانه‌ای و تمام نشدنی سینمای جهان است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بدون شک رابرت دنیرو یکی از بهترین بازیگرهای تاریخ سینماست. بازیگری که بازی در تمام ژانرها را تجربه کرده است و علاوه بر آن در صداپیشگی و دوبله، تهیه کنندگی، کارگردانی هم دستی بر آتش داشته است.

وقتی به کارنامه پر بار این بازیگر نگاه می‌کنیم آثار ماندگار بسیاری را پیدا می‌کنیم؛ از جمله پدر خوانده، شکارچی گوزن، گاو خشمگین، سلطان کمدین، تنگه وحشت، ملاقات با والدین و ... . این بازیگر را می‌توان یکی ازپرکارترین بازیگران سینما دانست که در تمام دهه‌های فعالیتش موفق ظاهر شده و جوایز بسیار زیادی را به دست آورده است. در ادامه مروری بر فعالیت حرفه‌ای و نکات جالبی از زندگی این بازیگر سینما را داریم.

 

نکاتی جالب از زندگی هنری و خصوصی رابرت دنیرو

 

رابرت دنیرو در یک خانواده هنرمند در نیویورک متولد شد. پدر او یک مجسمه ساز و یک نقاش برجسته بود. مادرش هم علاوه بر نقاشی، شاعر موفقی بود. وقتی سه ساله بود، پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند و او با مادرش زندگی کرد. هرچند که روابطش با پدر را نیز کم نکرد.

تحصیلات ابتدایی و دوره های بعد را در مدارس خصوصی گذارند. هرچند که هیچ‌گاه موفق به فارغ التحصیلی نشد!

در سال 1963 او اولین فیلم خود را به نام «جشن عروسی» بازی کرد. هرچند که این فیلم تا سال 1969 اکران نشد؛ اما می‌توان شروع درخشش این بازیگر را با بازی در فیلم «پدر خوانده» در نقش «جوانی ویتو کورلئونه» دانست. او به دلیل بازی در این فیلم موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

نکاتی جالب از زندگی هنری و خصوصی رابرت دنیرو

 

اما تکامل بازیگری و اجرای بی‌نظیر این بازیگر با ایفای نقش «تراویس بیکل» در فیلم «راننده تاکسی» انجام شد.

رابرت دنیرو همواره در حرفه بازیگری و سینما یک کمال‌گرا شناخته می‌شود که به تمام ابعاد و جزئیات نقشش توجه بسیاری دارد. می‌توان گفت او این کمال‌گرایی را از پدرش به ارث برده است. پدر دنیرو هم در نقاشی و مجسمه‌هایش بسیار دقیق بود و جزئیات طرح را به بهترین شکل انجام می‌داد.

 

نکاتی جالب از زندگی هنری و خصوصی رابرت دنیرو

از نکات بسیار عجیبی که دنیرو برای ایفای نقش‌هایش انجام داده است، می‌توان به نامرتب کردن دندان‌هایش با ارتودنسی برای بازی در فیلم «تنگه وحشت» و یا اضافه کردن 33 کیلوگرم به وزنش برای بازی در فیلم «گاو خشمگین» اشاره کرد!

در سال 1998 و در جریان بازی در یکی از فیلم‌هایش در فرانسه به اتهام شرکت در یک جنایت مورد بازجویی پلیس فرانسه قرار گرفت که البته از اتهام مبرا شد؛ ولی این ماجرا باعث شد تا دنیرو در مصاحبه بعدی اش بگوید که دیگر هرگز به فرانسه نخواهد آمد!

 

نکاتی جالب از زندگی هنری و خصوصی رابرت دنیرو

 

رابرت دنیرو همواره یکی از هنرمندانی بوده که در مسائل سیاسی و اجتماعی ایالات متحده شرکت کرده است. از شرکت در کمپین های مختلف گرفته تا مشارکت و حمایت از نامزدهای ریست جمهوری.

رابرت دنیرو به صورت مستقل دارای دو رستوران است و همچنین به صورت مشترک با رابین ویلیامز فقید و فرانسیس فورد کاپولا کارگردان رستورانی را اداره می‌کند.

 

نکاتی جالب از زندگی هنری و خصوصی رابرت دنیرو

 

نمی‌شود به رابرت دنیرو اشاره کرد و از همکاری‌هایش با مارتین اسکورسیزی کارگردان ماهر سینما حرفی نزد. این دو در فیلم‌های زیادی با هم همکاری داشته اند؛ از جمله خیابان‌های پایین شهر، راننده تاکسی، نیویورک نیویورک و ... . ولی نکته ای که شاید کمتر کسی بداند این است که این دو در یک شهر کوچک دوران جوانی و نوجوانی خود را سپری کرده‌اند و بعد از اینکه در سال 1972 یکدیگر را در یک مهمانی دیدند، متوجه شدند که در گذشته بارها همدیگر را ملاقات کرده‌اند بدون آنکه باهم صحبت کنند.

رابرت دنیرو همواره گفته است که بازیگر مورد علاقه‌اش برای بازی در نقش مقابل، مریل استریپ است.

رابرت دنیرو در زندگی شخصی خود دوبار ازدواج کرد و از سال 1997 تا کنون با همسر دومش زندگی می‌کند. دنیرو در مجموع دارای شش فرزند و چهار نوه است.

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
بی نظیره
آخرین اخبار