آغاز برداشت خرما از چهار هزارو500 هکتار باغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان منوجان گفت :برداشت محصول خرما از 4 هزار و 500 هکتار نخلستان در این شهرستان آغاز شد.

آغاز برداشت خرما از چهار هزارو500 هکتار باغ به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، ماندگاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان منوجان گفت : برداشت خرما در منوجان با توجه به بالاتر بودن دما در این شهرستان نسبت به سایر شهرستان های جنوب کرمان زودتر آغاز می شود.

وی افزود : عملیات برداشت ارقام میان رس خرما از نیمه دوم مرداد در شهرستان منوجان آغاز شد و تا اواخر شهریور ادامه می یابد.

ماندکاری تصریح کرد: پیش بینی می شود در سال جاری از هر هکتار سطح زیر کشت نخلستان در شهرستان منوجان حدود 5 تا 6 تن خرما برداشت و به بازارهای مصرف عرضه شود.

وی به انواع خرما در منوجان اشاره کرد و گفت : از این اقلام می توان به کلوته ..خنیزی ..نگار ..مرداسنگ و مضافتی اشاره کرد و قیمت هرکیلو خرمای مضافتی را دو هزار و ۵۰۰الی سه هزار تومان است .

وی گفت: برداشت محصول خرما در شهرستان منوجان در حال حاضر با دست و به روش سنتی انجام می شود که پس از برداشت محصول در بسته بندی های مختلف به بازار عرضه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان منوجان ادامه داد: به ازای هر هکتار نخلستان در فصل برداشت محصول خرما در منوجان برای 10الی 15نفر اشغالزایی می شود.

وی بیان کرد: کمبود سردخانه نگهداری خرما از عمده مشکلات پیش روی نخلداران شهرستان منوجان است و کمبود فضای سردخانه ای موجب فروش این محصول با قیمت اندک توسط کشاورزان شده است.

وی با اشاره به سایر مشکلات پیش روی نخلداران منوجان گفت: عارضه خشکیدگی خوشه خرما که به دلیل رطوبت بالا و گرمای شدید ایجاد می شود و سالانه بین 40 تا 70 درصد به محصول خرمای این شهرستان خسارت وارد می کند از دیگر مشکلات کشاورزان این منطقه است.

ماندکاری اظهار کرد : پرداخت غرامت از سوی بیمه به کشاورزان خسارت دیده به صورت کامل انجام نمی شود.

منوجان به عنوان جنوبی ترین شهرستان استان کرمان در فاصله 430 کیلومتری جنوب مرکز کرمان قرار دارد و هم مرز با استان هرمزگان است.

انتهای پیام /ی

برداشت خرما از نخلستان های منوجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار