روستاییان خاتم برای بیمه روستایی و عشایری اقدام کنند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر استان یزد گفت: مسئولان باید بسیج شوند تا افرادی که بیمه نیستند بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حسن ابراهیمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزدگفت: این صندوق یکی از چهار صندوق بیمه عمومی کشور است، هم اکنون 21 هزار و 44 نفر از شهروندان استان از مزایای آن برخودار هستند.

ابراهیمی در حاشیه نشست با بخشدار مرکزی خاتم افزود: هم اکنون 942 سرپرست خانوار مشمول مستمری فوتی، 68 سرپرست مسمتری از کار افتادگی و 306 تن از بیمه شدگان سوابق خود را از این صندوق به دیگر بیمه ها انتقال داده اند.

وی با بیان مزایای بیمه یاد شده برای روستاییان و عشایر یادآور شد: یکی از مزیت های این صندوق بحث امکان انتقال این بیمه اختیاری به بیمه های دیگر است که تاکنون 306 نفر سوابق خود را به تامین اجتماعی منتقل کرده اند.

وی اظهار کرد: در بحث بازنشستگی اولین گروه بیمه شده امسال یک هزار و 712 نفر در استان مشمول بازنشسگی پیش از موعد شدند که 82 نفر مربوط به شهرستان خاتم است.

ابراهیمی تاکید کرد: خاتم منطقه ای کشاورزی و روستایی است به نظر می رسد در بیمه روستایی و عشایری کم کار شده مردم و مسئولان باید بسیج شوند تا افرادی که بیمه نیستند بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

این مسئول تاکید کرد: در خاتم یک هزار و 880 نفر از این بیمه برخوردارند و هفت هزار تن نیز در این شهرستان بدون بیمه هستند که می توانند از مزایای این صندوق بهره مند شوند.

ابراهیمی تصریح کرد: در حال حاضر 2 کارگزار بخش خصوص برای اولین بار در استان در شهرستان خاتم فعال شد که فعالیت ها رو به رشد است، امید واریم آنها بتوانند نقش خوبی را در جذب بیمه شده های شهرستان ایفا کنند.

وی تصریح کرد: بیمه یاد شده سه نوع تعهد بلند مدت شامل فوتی، بازنشستگی و از کار افتادگی است که برای دریافت مستمری بازنشستگی نیاز به 15 سال سابقه کار و 65 سال سن است که باید این دو شرط را همزمان داشته باشد.

ابراهیمی عنوان کرد: صندوق مستمری ازکار افتادگی تمام کسانی که به دلیل حوادث ناشی از کار یا غیر از کار توسط کمیسیون پزشکی تشخیص داده شود، 66 درصد از کار افتاده هستند می تواند از مستمری از کار فتادگی استفاده کنند.

وی گفت: در خصوص بیمه از کار افتادگی اگر ناشی از کار باشد نیاز به سابقه ای نیست ، چنانچه از کار افتادگی ناشی از غیرکار باشد باید حداقل یک سال سابقه بیمه داشته باشد و90 روز آخر بیمه هم که منجر به از کار افتادگی است متصل باشد.

ابراهیی افزود: مستمری فوتی به افردای که این بیمه را پرداخت کردند در صورت فوت به افرادی که تحت تکفل آنها هستند پرداخت می شود .

این مسئول عنوان کرد: این بیمه برای جوانان روستایی بسیار حایز اهمیت است آنها تا زمانی که شغل ندارند می توانند از این بیمه استفاده کنند و در صورت اشتغال می توانند سوابق خود را انتقال دهند.

انتهای پیام/ ی

روستاییان خاتم برای بیمه روستایی و عشایری اقدام کنند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار