آموزش بدون تولید در هنرستان های کشاورزی بی معنا است

مشاور مدیر کل آموزش های فنی و حرفه ای بردسیر گفت: آموزش بدون تولید در هنرستان های کشاورزی بی معنا است.

آموزش بدون تولید در هنرستان های کشاورزی بی معنا استبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛  ایرانپور مشاور مدیر کل آموزش های فنی و حرفه ای و کار دانش وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی کارشناسان فنی و حرفه ای و کار دانش مدیران هنرستان های کشاورزی در شهرستان بردسیر گفت: آموزش بدون تولید در هنرستان های کشاورزی بی معنا است.

وی کار و فعالیت در هنرستان های کشاورزی را با سایر مراکز آموزشی متفاوت دانست و گفت: فعالیت آموزشی هنرستان های کشاورزی با سایر مجموعه های آموزشی تفاوت دارند زیرا در هنرستان کشاورزی با موجود زنده سر و کار داریم و اگر هنرستان های کشاورزی به حال خود رها شود، می میرد.


مشاور مدیر کل آموزش های فنی و حرفه ای و کار دانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با اشاره به بند ب تبصره 75 قانون بودجه سال 62 مديران هنرستان های فنی و حرفه‌ای و کار دانش و هنرستان های کشاورزی مي‌توانند توليدات و محصولات هنرآموزان خود را به بازار عرضه و سود حاصل از درآمد آن را بر اساس سهم هایی که در قانون پیش بینی شده بین هنرجویانی که در آن زمینه فعالیت داشته اند و هنرآموزان هنرستان ها تقسیم کنند، با اجرای بند ب تبصره 75 قانون بودجه در هنرستان ها بخش عمده ای از هزینه ها جبران می شود.


وی با اشاره به جزئيات اين تبصره قانوني افزود: اين تبصره مربوط به سال 1362 است که هر سال در قانون بودجه تمديد مي شود منتهي براي اجراي آن بايد در آموزش و پرورش مستند سازي صورت بگیرد که ضمن اجرای این تبصره در هنرستان ها بخش عمده ای از هزینه ها جبران می شود .


مشاور مدیر کل فنی و حرفه ای و کار دانش وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به خود اشتغالی بودن رشته های فنی و حرفه ای و همچنین رشته های کشاورزی گفت: برای این که بتوانیم اشتغال را در جامعه توسعه دهیم باید دانش آموزان را به هنرستان ها و رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش سوق دهیم و این کار مستلزم فعالیت تبلیغی بیشتری در سطح جامعه است.


ایرانپور در ادامه به مشکلات موجود در هنرستان های فنی و حرفه ای خصوصاً هنرستان های کشاورزی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات بخش کشاورزی کمبود نیروی انسانی و بعضا عدم تخصص و بالا بودن میانگین سنی هنرآموزان می باشد و دیگر این که ابزار و اداوت موجود در هنرستان ها قدیمی و از رده خارج هستند که با آموزش های فعلی هم خوانی ندارد .


انتهای پیام/س

 

مشکلات موجود در هنرستان های فنی و حرفه ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار