مراقب جاعلان چك باشيد؛

شگردهای پيچيده برای كلاهبرداری با چک! + فیلم

با شناسایی و دستگیری باند بزرگ جعل چک‌های بانکی، جاعلان به شگرد‌های عجیب خود برای کلاهبرداری اعتراف کردند.

دستگیری باند بزرگ به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،سردار عباس علی محمدیان با تشریح نحوه فعالیت بزرگترین شبکه جعل چک کشور، گفت: شیوه فعالیت این افراد به نحوی بود که درون بانک ها و مراکز تجاری، کسانی که برگه چکی را تحویل می دادند با تردستی و به شکل ویژه ای از طریق تلفن های همراه خود از چک ها تصویر تهیه می کردند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهارداشت: پس از آن، اقدام به جعل چک کرده و آن را نقد می کردند.

بر پایه این گزارش، شیوه این سارقان به این نحو بود که با شناسایی طعمه های میلیاردی و با شکار چک های درشت بانکی، مشخصات چک ها را در چک های خام وارد کرده و سپس ازطریق شناسنامه ها و کارت ملی های سرقتی در بانک ها اقدام به افتتاح حساب کرده و بخشی از پول را در آن حساب ها واریز می کردند. همچنین با بخش دیگری از پول سرقتی اقدام به خرید طلا می کردند.

پلیس از مردم خواسته تا در صورت وجود مواردی در حساب های بانکی خود و همچنین نخواندن حساب ها، حتما طرح شکایت کنند. تحقیقات ابتدایی پلیس نشان می دهد که بیش از 1000 فقره چک توسط متهمان جعل شده و بیش از 20 میلیارد تومان نیز از حساب های مختلف سرقت شده است.

 

 

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

باند بزرگ جعل چک توسط پلیس دستگیر شد + فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
شگرد جدید این افراد این است که به عنوان کمک به شما نزدیک می شوند مدعی می شوند که خانه ای دارن که مال دوستشان است و خود را استاد دانشگاه تهران واحد معماری معرفی میکنند .بعد چکی میکشند برای دوستشان که مدعی هستند صاحی خانه هست ولی خانه به غیر متعلق است و با قیمت زیاد اجاره برای شما در املاکی که با انها دوست است قرار داد را می بندند وقتی شما متوجه می شوید خانه مال این فرد نیست و سر شما کلاه رفته این خانم با همان چکی که به دروغ روز اول وانمود کرده به دوستش داده و با سندی که با کمک املاکی درست کرده از شما شکای میکند که اگر شکایتی کنید که ماه خانه غیر به شما اجاره دادیم شما را به دادگاه می کشانم !!!جالب است چون ما نمی توانیم دسترسی به مالک خانه داشته باشیم یا باید در محل به زور بمانیم و گرنه طبق قرار داد حقه بازی املاکی هر ماه جریمه 100 هزار تومان بذای خانه ای که ما این افراد نیست به کلاه بردار بپردازیم بعلاوه پول پیشی که اصلا رد و بدل نشده برای خانهای که مال این افراد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
ای کاش میشد یک تار سبیل گرو بزاریم ازهم پول قرض کنیم
Iran (Islamic Republic of)
كامبيز اعتمادى
۲۲:۳۵ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
با مشكلات فعلى بازار وركود كلاً چك بايد حذف گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
دیگه برادر به برادرهم اعتمادی نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
چک دیگه چه صیغه ای هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۷ مرداد ۱۳۹۶
حالا ضمانت مد شده یکی میاد التماس میکنه توروخدا بیا ضانمن شو بعد میره دیگه ضامن میمونه بانک حسابتو میبنده و غیره۰۰۰۰۰۰۰