آغاز رسمی صد و نوزدهمین دوره لیگ فوتبال ایتالیا؛

بازگشت شیطان و افعی برای گرفتن جام از بانوی سالخورده

انتظار هواداران سری آ برای شروع فصل جدید فردا شب به پایان می رسد و فصل جدید رقابتهای لیگ ایتالیا به طور رسمی آغاز می شود.

بازگشت شیطان و افعی برای گرفتن جام از بانوی سالخورده////ویژهبه گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فصل جدید رقابتهای فوتبال سری آ ایتالیا از شنبه شب آغاز می شود.لیگی که از قدیمی ترین لیگهای دنیا محسوب می شود و طرفداران زیادی در سراسر  دنیا دارد.

لیگ ایتالیا از سال 1898 تاسیس شده و از سال 1929 به شکل امروزی برگزار می شود. یوونتوس پرافتخارترین تیم این رقابتهاست که 33 عنوان قهرمانی را در کارنامه دارد و پس از این تیم ، تیمهای میلان و اینتر با 18 قهرمانی قرار دارند. نکته جالب اینجاست که تیم های مدعی مانند لاتزیو و ناپولی فقط دو بار قهرمان سری آ شدند و رم نیز تنها سه عنوان قهرمانی دارد. این در حالی است که تیم جنوا با 9 قهرمانی چهارمین تیم پرافتخار این رقابتها محسوب می شود. شهرهای تورین با 40 قهرمانی (33 بار یوونتوس و 7 بار تورینو) ، میلان  36 قهرمانی (18 بار میلان و 18 بار اینتر) و جنوا با 10 قهرمانی( 9 بار جنوا و یک بار سمپدوریا ) از پرافتخاترین شهرهایی هستند که توانسته اند اسکودتو را ببرند.

پائولو مالدینی اسطوره باشگاه میلان با 647 مسابقه باسابقه ترین بازیکن سری آ محسوب می شود. پس از وی بوفون و توتی با 619 مسابقه قرار دارند. البته توتی فصل گذشته از فوتبال خداحافظی کرده است اما بوفون این فصل نیز به عنوان فصل آخر فوتبالش در یوونتوس بازی می کند و اگر در 29 مسابقه از 38 دیدار فصل سری آ بازی کند می تواند رکورد مالدینی را بشکند و به تنهایی رکوردار بیشترین بازی در سری آ شود. در گلزنی نیز سیلیو پیولا با 274 گل و فرنچسکو توتی با 250 گل ، بهترین گلزنان تاریخ سری آ هستند.

سری آ ایتالیل چند سالی است که افت فاحشی کرده است اما هواداران آن امسال بسیار امیدوار به جذابتر شدنش هستند. دلیل آن بازگشت میلان و اینتر به قدرت است که می توانیم دوباره رقابت این دو غول شهر میلان با یوونتوس را دوباه شاهد باشیم.

چند سالی می شد که خبری از دو تیم شهر میلان در بین تیمهای بالانشین جدول نبود و یوونتوس شش سال پیاپی توانست بدون مزاحمت خاصی قهرمان سری آ شود اما به نظر می رسد امسال اوضاع متفاوت باشد.

مالکان چینی دو تیم شهر میلان به خصوص آ ث میلان امسال دست به جیب بردند و خرج های کلانی برای تیمهایشان کردند. میلان با خرید 10 بازیکن جدید (تا اینجای فصل نقل و انتقالات) تیمش را به طور کلی متحول کرده است. بزرگترین خرید میلان ، لئوناردو بونوچی مدافع مستحم تیم یوونتوس بود که توانست از اختلاف این بازیکن با باشگاه یووه و آلگری استفاده کند و به راحتی او را به سن سیرو بیاورد. خریدی که شاید بتوان بعد از انتقال نیمار به پاریس آن را بزرگترین جابجایی این فصل دانست. هوادران روسونری بسیار به تیمشان در این فصل امیدوارند و شاید بتوان این تیم را به همراه ناپولی رقیب اصلی یووه برای فتح اسکودتوی 2018 دانست.

وضعیت تیم دیگر شهر میلان یعنی اینتر نیز در این روزها مساعد است. حداقل در مسابقات پیش فصل این تیم بسیار خوب عمل کرده است و توانسته بیشتر بازیهای تدارکاتی پیش فصل را با پیروزی پشت سر بگذارد.اینتر که تنها تیمی است که در تمام 86 دوره قبلی سری آ حاضر بوده است ، اگر چه در نقل و انتقالات همانند میلان خرج نکرده و تا اینجای کار بورخا والرو مهمترین خرید نراتزوری بوده اما مهمترین اتفاق برای این تیم روی نیمکت افعی ها افتاده است. لوچیانو اسپالتی سرمربی موفق فصل گذشته رم در این فصل روی نیمکت اینتر می نشیند تا نقطه قوت آنها در این فصل باشد. البته نقل و انتقالات همچنان ادامه دارد و اینتر وضعیت دراکسلر از پاری سن ‍ژرمن و کانسلو از والنسیا را زیر نظر دارد.

تیم یوونتوس مدعی اصلی قهرمانی این فصل  تا اینجای فصل نقل و انتقالات کم کار تر از میلان اما پرکارتر از اینتر بوده است. نقطه قوت فصل گذشته این تیم یعنی خط دفاعی با جدایی بونوچی و دنی آلوز ضعیف شده است و تا به حال فقط دیشیلیو را برای جایگزینی دنی آلوز خریداری کرده اند که به وضوح از او ضعیفتر است. البته یووه در دو خط دیگر به خصوص خط حمله تیمش را تقویت کرده است. آنها متوئیدی هافبک جنگنده پاری سن ژرمن را در خط هافبک خریدند و در خط حمله نیز با جذب برناردسکی و داگلاس کاستا بسیار خطرناک تر شدند. مدیران بیانکونری در روزهای باقی مانده از نقل و انتقالات فقط باید فکری به حال خط دفاع تیمشان بکنند تا نقطه قوت سالهای اخیر این تیم به نقطه ضعف در فصل جدید تبدیل نشود.

دیگر تیم های مدعی قهرمانی سری آ یعنی رم و ناپولی نیز خیلی درصدد تقویت تیمشان نبودند. رم که با جدایی اسپالتی و  محمد صلاح و خداحافظی توتی به نظر می رسد از سال گذشته ضعیفتر شده باشد و ناپولی نیز تقریبا تیم سال گذشته را حفظ کرده است.

امسال در بین 20 تیم حاضر در سری آ فقط سرمربیان چهار تیم تغییر کرده است. تیم های اینتر ، رم ، فیورنتینا و ساسولو تیم هایی هستند که امسال مربی جدیدی را روی نیمکت خود می بینند.

انتظار هواداران سری آ برای شروع فصل جدید شنبه شب به پایان می رسد و با بازی یوونتوس و کالیاری در ساعت 20 و 30 دقیقه به وقت ایران ، فصل جدید رقابتهای لیگ ایتالیا به طور رسمی آغاز می شود.

 انتهای پیام/

آغاز فصل جدید سری آ ایتالیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار