بازیگر مشهور هالیوودی 81 ساله شد+تصاویر

بازیگر پیشکسوت و مطرح سینمای هالیوود امروز شمع تولد 81 سالگی خود را خاموش خواهد کرد.

بازیگر مشهور هالیوودی 81 ساله شد+عکسبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،رابرت ردفورد بازیگر پیشکسوت و مطرح سینمای هالیوود امروز شمع تولد 81 سالگی خود را خاموش خواهد کرد.

چارلز رابرت ردفورد جونیور ۸ اوت سال ۱۹۳۶ در سانتامونیکای کالیفرنیا در آمریکا به دنیا آمد. وی از مدرسهٔ ون‌نویز در لس آنجلس فارغ‌التحصیل شد و از آنجا با بورس بیس‌بال وارد دانشگاه کلورادو شد که در آنجا بر اثر نوشیدن بیش از حد نوشیدنی‌های الکلی بعد از مرگ مادرش در سن ۱۸ سالگی بورس خود را از دست داد.

بعد از آن در کلاس‌های نقاشی و نمایش و طراحی آکادمی آمریکایی هنرهای نمایشی در نیویورک شرکت کرد.

سال ۱۹۶۶ نقطه عطفی در کارنامه سینمایی رابرت ردفورد بود. او با ایفای سه نقش کاملا متفاوت، جایگاه خود را در هالیوود تثبیت کرد. در فیلم این ملک محکوم است در کنار ناتالی وود ایفای نقش کرد و در دو فیلم تعقیب و پابرهنه در پارک با جین فوندا. هر سه فیلم آثاری متفاوت و نو بودند که بر دید هنری و شیوه بازیگری ردفورد تأثیری تعیین کننده باقی گذاشتند.

بازیگر مشهور هالیوودی 81 ساله شد+عکس

ردفورد اولین فیلم خود را به نام مردم عادی در سال ۱۹۸۰ کارگردانی کرد که به خاطر آن اسکار کارگردانی را دریافت کرد. وی همانند وارن بیتی، کلینت ایستوود، مل گیبسن، ریچارد آتنبورو و کوین کاستنر از معدود دریافت‌کنندگان جایزه اسکار است که بیشتر به بازیگری مشهور است.

رابرت ردفورد موسس جشنوارهٔ فیلم ساندنس است که فلسفهٔ وجودی‌اش حمایت از فیلم‌های مستقل و بازار فروش آنها است.

به تازگی بازیگر پیشکسوت و پر افتخار سینمای هالیوود اعلام کرده که پس از حضور در دو فیلم دیگر، خود را بازنشسته می کند.

وی این خبر را در مصاحبه ای که با "دیلن ردفورد" نوه اش داشت اعلام کرد گفت که تنها دو بار دیگر جلوی دوربین می روم.

دیلن از وی پرسید که آیا دوست دارد به هنر نقاشی که گذشته نیز آن را انجام می داده برگردد و ردفورد در جواب گفت: می خواهم از این به بعد تمام تمرکزم را روی نقاشی، قصه گویی، طراحی و کارگردانی بگذارم.

بازیگر مشهور هالیوودی 81 ساله شد+عکس

ردفورد در پایان دلیل این اتفاق را کهولت سن و خستگی خواند و ادامه داد: بعد از 80 سالگی قصد دارم کمی استراحت کنم. من آدم پر جنب و جوشی هستم و می دانم نمی توانم بعد از این بازنشستگی آرام بنشینم و به همین خاطر به کارگردانی و طراحی با تمرکز بیشتری می پردازم.

رابرت ردفورد در دوران بازیگری اش تاکنون در فیلم هایی همچون "بوچ کسیدی و ساندنس کید"، "همه مردان رئیس جمهور"، "هاوانا"، "جاسوس بازی" و "از دست دادن همه" حضور داشته است.

وی در سال 1970 جایزه بهترین بازیگر مردم آکادمی بفتا را برای بازی در فیلم "بوچ کسیدی" دریافت نمود. ردفورد تا به حال 10 بار نامزد جایزه گلدن گلاب شده و 6 بار آن را دریافت کرده است.

همچنین این بازیگر امریکایی تاکنون سه بار نامزد دریافت اسکار شده و در سال 1980 توانست اسکار بهترین کارگردانی را برای فیلم "مرد معمولی دریافت کند. ردفورد در سال 2002 جایزه یک عمر فعالیت های هنری را از آکادمی اسکار دریافت نمود.

منبع:میزان

انتهای پیام/

رابرت رد فورد 81 ساله شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار