با حضور امام جمعه یزد،

برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام جمعه اردکان در این شهرستان

مراسم دهمین سالگرد ارتحال آیت الله بهجتی (ره) امام جمعه فقید اردکان در مسجد کوشکنو این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ آیت الله محمد رضا ناصری با بیان اینکه فرزندان صبور و کاردان که توکل به خدا داشتند از این خطه بوده اند افزود: اخلاص و تیزبینی از آن جوانانی بود که ازشاگردان مکتب علمایی، چون آیت الله بهجتی می‌باشند.

امام جمعه یزد افزود: مرحوم آیت الله بهجتی با روح لطیف شاعرانه، عارفانه و مهربانی که داشتند با جوانان ارتباط خوبی برقرار می‌کرند و اعتقادات دینی آن‌ها را افزایش و با کلمات عرفانی، تربیت این شهر و منطقه را با جدیت و عزمی راسخ برعهده گرفته بود.

وی اظهار داشت: علمای بزرگ فقه، اصول و فلسفه و سایر علوم مختلف در اردکان بودند خیلی از علمای بزرگ و سرشناس دیگر نیز از این منطقه عالم خیز و استعداد پرور پرورش یافته بودند.

نماینده، ولی فقیه در استان بیان داشت: این علما از جوانانی بودند که از طاغوت دوری و از جمله کسانی هستند که خدا آن‌ها را هدایت کرد و صاحب عقل و منطق بوده اند.

ناصری یزدی گفت:توصیه این علما به دانشجویان و معلمین که ارتباط تربیتی با فرزندان و جوانان دارند این است که در دنیای امروز با بالا بردن معلومات و عقلانیت خود سعی کنند بین حق و باطل جدایی قایل شوند و هر چیزی را بدون فکر نپذیرند.

وی اظهار داشت: با بیان اینکه باید به مسیری برویم که رشد فکری و عقلی جوانان افزایش یابد تا دشمن نتواند از راه‌های مختلف نظیر فضای مجازی در آن‌ها تاثیر بگذارد و دشمنان تلاش کرده اند که ملت‌های خاورمیانه ضعیف و عقب مانده باشند.

امام جمعه یزد در ادامه گفت: یکی از مواردی که به ما تلقین کردند این بود که شما قدرت و فهم ندارید که بتوانید حاکمیت اسلامی ایجاد کنید، اما توانستیم و این برکاتی بود که امام خمینی (ره) ایجاد و زمینه عزت و بزرگی ملت ایران را فراهم کرد و با این پشتوانه در مقابل آن‌ها خواهیم ایستاد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: نباید اعتقادات دینی را سبک شمرد و از آن غافل شد، ما در مقابل فرزندان این میهن مسئول هستیم و باید از زمان کودکی آن‌ها را با دین مبین اسلام آشنا نماییم.

در این مراسم با حضور استاندار یزد، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه اردکان و دیگر مسئولان استان و شهرستان از آثار و نوشته‌های این عالم ربانی رونمایی شد.

انتهای پیام/ص

مراسم سالگرد ارتحال امام جمعه اردکان در این شهرستان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.