امام جمعه موقت اهواز؛

وزرای دولت دوازدهم نسبت به حل مشکلات خوزستان متعهد باشند

امام جمعه موقت اهواز بر تعهد تمامی وزرای دولت دوازدهم به بررسی و حل مشکلات استان خوزستان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) با اشاره به بررسی وزریران پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی گفت: همه وزیران از جمله نفت، صنعت، کشاورزی و نیرو که بزودی بر سرکار می‌آیند باید نسبت به خوزستان و مشکلات آن متعهد باشند.
وی بیان داشت: همه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید در انتخاب وزیران پیشنهادی و رای اعتماد به آنان به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کنند و صلاحیت آنان را به دور از باند بازی‌های سیاسی بررسی نمایند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده اظهار کرد: ما خوزستانی ها از وزیر پیشنهادی نیرو می خواهیم که در صورت کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی سیاست انتقال آب را پیگیری نکند.
خطیب نماز جمعه موقت اهواز بر لزوم نشستی میان 18نماینده خوزستان با وزیر نیروی پیشنهادی تاکید کرد و اذعان داشت: زندگی معیشتی مردم خوزستان خوب نیست، نرخ بیکاری در این استان به نسبت دیگر استان ها بالاتر است و آب بسیاری از شهرهای استان غیرقابل شرب می باشد و آب در خانه‌ همه خوزستانی ها با دستگاه تصفیه قابل آشامیدن است و این مسائل باید به وزیر آینده نیرو منتقل شود.
وی 3 ویژگی تعهد، تخصص و انقلابی بودن را برای یک وزیر مهم دانست و افزود: یک وزیر باید از روحیه انقلابی به معنای ایثار، فداکاری و خدمت بدون منت برخوردار باشد و این‌ها همان ویژگی هایی هستند که در اشخاصی چون شهید باهنر و رجایی شاهد بودیم.
امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: نقش خوزستان در کل کشور قابل قیاس با دیگر استان‌ها نیست، چرا که امنیت، آبادانی و توسعه خوزستان نقش موثری در امنیت آبادانی و توسعه کشور دارد و عقب ماندگی در خوزستان موجب صدمه و آسیب به کل کشور می شود.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده موقعیت جغرافیایی خوزستان را مهم دانست و وجود مرزهای رودخانه‌ای، دریایی، هوایی و زمینی در این استان را از ویژگی‌های بارز آن خواند.
وی بیان داشت: در 8 سال دفاع مقدس که دیگر استان‌ها در حال توسعه و جلو رفتن بودند خوزستان بار اصلی جنگ را به دوش می کشید.
حسن زاده با اشاره به حوادث تروریستی اسپانیا و کشته شدن 13 اسپانیایی در این حادثه اذعان کرد: تشکیل گروه های تکفیری از سوی آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و آل سعود صورت گرفت که امروز به بلای جان خودشان تبدیل شده است
خطیب نماز جمعه اهواز همچنین به مناسبت های تقویمی از جمله کودتای 28 مرداد سال 1332 اشاره کرد و اظهار داشت: این کودتا به کمک آمریکا و با همدستی انگلیس صورت گرفت و نشان داد که آمریکایی‌ها به هیچ وجه دموکراسی را قبول ندارند و فقط منافع شوم خود برایشان مهم است.
وی با بیان این که هر دیکتاتوری که منافع شوم آمریکا را تامین کند از نظر آن ها مورد احترام است افزود: عربستان سعودی اولین کشور در منطقه است که با آمریکا متحد شده است این در حالی است که مردم این کشور تاکنون صندوق رای را به چشم ندیده‌اند و نمی‌دانند صندوق رای چیست.
حجت الاسلام حسن زاده همچنین به بزرگداشت آیت الله مجلس در 30 مرداد و روز جهانی مسجد اشاره کرد و مساجد را پایگاه مهم سیاسی و اجتماعی در کشور خواند و از مسئولان خواست که از نظر مالی این پایگاه های مهم اجتماعی را حمایت کنند.
همچنین وی در ادامه به شهادت امام محمد تقی(ع) در 31 مرداد، روز پزشک در یکم شهریور و سالروز ازدواج امام علی (ع) اشاره کرد و خواستار رسیدگی مسئولان به تسهیل امر ازدواج شد و بر توجه مسئولان و متولیان امور جوانان به امر ازدواج، به عنوان یکی از راه های کاهش هنجارها و فساد اجتماعی تاکید نمود.
وی در پایان با اشاره به عزیمت حجاج به بیت الله الحرام اظهار داشت: تاکنون مقامات سعودی به تعهد خود نسبت به حجاج پایبند بوده اند که امیدواریم تا بازگشت آنان نیز این پایبندی ادامه پیدا کند.
انتهای پیام/گ

امام جمعه موقت اهواز خواستار رسیدگی به مشکلات خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار