محمدی:

امروز تعداد حجاج ایرانی حج تمتع به حدود ۶۰ هزار نفر می‌رسد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: شمار زائران ایرانی امروز به حدود 60 هزار نفر می رسد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت که در مکه مکرمه بسر می‌برد،وضعیت اسکان،حمل و نقل، تغذیه و بهداشت زائران ایرانی را که در شهرهای مکه و مدینه منوره به سر می‌برند،رضایت بخش توصیف کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه شمار زائران ایرانی در سرزمین وحی هر روز رو به افزایش و عملیات حج به خوبی و در فضایی آرام در حال انجام است، گفت: شمار زائران ایرانی امروز به حدود 60 هزار نفر و دقیقا از 58 هزار و 500 نفر فراتر خواهد رفت.

وی گفت: از این تعداد بیش از 50 هزار نفر در مکه مکرمه مستقر هستند و شمار زائران ایرانی در مدینه منوره 8500 نفر گزارش شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: زائران ایرانی در فضایی آرام و مطلوب سرگرم زیارت مسجدالنبی و مسجدالحرام و اماکن مقدسه در سرزمین وحی هستند و خود را برای مناسک حج ابراهیمی آماده می‌کنند.

امسال 86 هزار و 500 زائر از 20 ایستگاه پروازی کشور به سرزمین وحی سفر می‌کنند

 

عزیمت قاضی عسکر به مکه پس از ۲ هفته حضور در مدینه

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر که پس از اقامت 2 هفته‌ای در مدینه منوره امشب پس از محرم شدن در مسجد شجره عازم مکه مکرمه می‌شود، تصریح کرد: کارگزاران حج تا اعزام آخرین کاروان زائران ایرانی در مدینه باقی بمانند و خدمات رسانی در بخش‌های مختلف همچون گذشته انجام شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: علی رغم همه جوسازی‌ها، تاکنون شرایط نسبتا خوب و مطلوب بوده و زائران ایرانی به راحتی سرگرم عبادت و زیارت در 2 شهر مدینه منوره و مکه مکرمه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه زائران ایرانی در سلامتی و آرامش به سر می‌برند، ابراز امیدواری کرد با وجود گرمی هوا با تدابیر اندیشیده شده ایام تشریق نیز به خوبی بگذرد و حاجیان ایرانی به سلامت به کشور بازگردند.

 در این جلسه معاونین فرهنگی، اجتماعی، توسعه مدیریت و منابع نیروی انسانی و مدیریت بازرسی از تمهیدات پیش بینی شده برای ارائه خدمات به کاروان‌های ایرانی که تا سی ام مرداد ماه وارد مدینه خواهند شد، گزارش دادند و نماینده ولی فقیه تصریح کرد: نیروهای با تجربه در هر حوزه دقیقا مسائل را رصد کرده و به موقع در حل مشکلات احتمالی اقدام لازم را به عمل آورند.

وی تاکید کرد: خدمات رسانی به زائران باید با جدیت ادامه یابد و تلاش شود که افتی در کارها ایجاد نشود.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار