تشکر از خدمات دولت در هفته دولت یک سنت حسنه است

امام جمعه ملکشاهی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ارکواز با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک فرارسیدن هفته دولت بر لزوم نهادینه شدن قدردانی و ارجمند دانستن تلاش ها وخدمات و تقدیر از مسئولان و فعالان در مناسبت های مختلف تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالله امینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ملکشاهی ضمن دعوت عموم مردم و مسئولین به رعایت تقوای الهی و اشاره به آغاز هفته دولت گفت :این یک سنت حسنه ای است که هر کدام از نهاد های انقلابی و اسلامی ما روزی یا هفته ای را در طول سال دارند. علت نامگذاری این هفته به هفته دولت، جدا از شهدای بزگوار رجایی و باهنر، فرهنگ سازی است.


وی افزود:باید چیزهایی در میان ما مردم فرهنگ شود و یک چیزی هم در دولتمردان ما و مسئولین ما نهادینه شود. آنچه که قرار است در مردم فرهنگ شود تشکر است، که ما مردم وظیفه داریم از خدمات مسئولین، تشکر کنند. این ها زحمت می کشند کار می کنند، بالاخره یک وقت جهاد جهاد فیزیکی است یک وقت هم جهاد، جهاد دیپلماسی است و این هفته را گذاشته اند که این هفته اسوه ای باشد برای تمام سال که مردم ما تشکر کنند و قدر دان باشند که من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق

وی درادامه بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این است که ارزش های اسلامی و اصول انقلابی در دولت یا در مجلس یا در قوه قضاییه، نهادینه و فرهنگ شود در بین مسئولین ما در دولت ما در مجلس ما پایه ریزی شود.کما اینکه رهبری فرمودند شهیدان رجایی و باهنر بزرگوارانی بودند که مردمی بودند در کنار مردم بودند دلسوز مردم بودند مومن بودند مذهبی بودند برای آینده خودشان هم چیزی ذخیره نکرده اند لذا این باید در بین مسئولین ما فرهنگسازی شود.

امام جمعه ملکشاهی با اشاره به بیانات ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای در جمع هیات دولت و رئیس جمهور محترم کشور در سال 94 گفت:
حضرت آقا فرمودند: باید در هر شرایطی در اتخاذ مواضع انقلابی صراحت داشت و صریح و بدون رودربایستی در مقابل دشمن مواضع انقلاب و مبانی امام بزرگوار را بدون ترس و بدون خجالت بیان کرد.


وی در تبیین این فراز از سخن رهبری گفت: معنای این فرمایش رهبری این است که ببینید اگر دشمن به ما درشت گفت ما هم باید به او درشت و درست بگوییم. این جور نباشد که دشمن درشت گویی بکند و اگر در مملکت ما بزرگواری آمد جواب این درشت گویی را داد عده ای به ترس بیفتند که مبادا توافق هسته ای خراب شود، چگونه است که دشمن درشت گویی می کند و نمی ترسد توافق هسته ای به هم بخورد، نمی ترسد که رابطه اقتصادی این ها به هم بخورد اما ما می ترسیم چرا؟! از چه چیزی می ترسیم؟ چرا نباید در مقابل درشت گوییم دشمن درشت بگوییم؟ این وزیر اقتصاد آلمان که بیست و هشتم تیر 94 به ایران آمد.

در خاک مملکت مان ما را تهدید کرد که اگر شما می خواهید با ما رابطه اقتصادی داشته باشید، نباید یک تهدیدی برای اسرائیل باشید.یا شما ببینید در همان وقت آقای هاموند وزیر خارجه وقت انگلیس آمد و سفارت را بازگشایی کردند، انگلیس خبیث به ما احتیاج دارند، بعد در خاک کشور ما با بی بی سی مصاحبه می کند و می گوید ایران دیگر تهدیدی برای اسرائیل نیست. مواضع ایران تغییر کرده است.


آقای وزیر خارجه انگلیس آمده در کشور ما در خاک ما از اسرائیل حمایت می کنند اما نمی ترسد، چرا از این ترس ندارند که توافق هسته ای به هم بخورد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سپس با اشاره به مناسبت ازدواج امیرالمومنین و حضرت زهرا سلام الله علیها و روز ازدواج گفت :ازدواج علاوه بر اینکه یک یک سنت مستحب است دارای فوائد اجتماعی زیادی است ازدواج علاوه بر اینکه از فساد و بی بند و باری جلوگیری می کند باعث تکثیر نسل و ظهور علماء و دانشمندان و مهندسین و پزشکان و سائر طبقات جامعه است لذا گفته اند ازدواج برای انشاء صورت انسانی است یعنی زوجین انسان تحویل جامعه می دهند البته علاوه بر اینکه ازدواج خود یک سنت است تسهیل در امر ازدواج هم یک سنت است که متاسفانه در جامعه ترک شده است تعیین مهریه سنگین یا خرید منزل و اجاره منزل گران یا طلای زیاد یا هزینه های سنگین جشن ازدواج از ناحیه زوجه و یا درخواست تامین جهیزیه سنگین از طرف زوج شرعا مذموم است و خلاف سنت رسول خداست.

امام جمعه شهرستان ملکشاهی در پایان با اشاره به بعضی معضلات جامعه از عموم قصابان شهرستان خواستند مسائل شرعی و بهداشتی را در مورد ذبح حیوانات مراعات کنند

انتهای پیام/ع

خطبه های نماز جمعه ملکشاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.