رئیس اجرائیه افغانستان با صدر اعظم بلاروس کنفرانس مشترک خبری برگزار نمود

صدر اعظم بلاروس: فاصلۀ جغرافیایی نمی‌تواند مانع روابط محصلین، استادان و متخصصین دو کشور شود

رئیس اجرائیه افغانستان با صدر اعظم بلاروس کنفرانس مشترک خبری برگزار نمود.به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در این کنفرانس صدراعظم جمهوری بلاروس گفت که مینسک به کابل به عنوان یک همکار خوب نگاه می‌کند و در دوسال اخیر در مناسبات دو کشور تغییر مثبتی رونما گردیده است. 

آندری کوبیاکوف با اشاره به امضای توافق‌نامه‌‌ها و تفاهم‎نامه‌های همکاری میان مینسک و کابل گفت که امضای توافق‌نامه‌ها و تفاهم‌نامه‌ها روح تازه در روابط دو کشور می‌دمد. 

وی گفت که دو کشور به توافق رسیده‌اند که همکاری‌های‌شان را در زمینه‌های صنعت، زراعت، معارف، تحصیلات عالی و روابط تجاری- اقتصادی افزایش ببخشند. 

صدراعظم بلاروس با بیان این‌که امضای تفاهم‌نامه‌ها و توافق‌نامه‌ها دو کشور را بیشتر از پیش نزدیک خواهد ساخت، خاطرنشان ساخت که فاصلۀ جغرافیایی نمی‌تواند مانع روابط محصلین، استادان و متخصصین دو کشور شود.

کوبیاکوف افزود که هر دو جانب از ظرفیت بزرگ همکاری برخوردار هستند. 

در این دیدار امضای موافقت‌‌نامۀ ایجاد کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجارتی، تفاهم‌نامه همکاری در عرصه قانون‌گذاری و توافق‌نامۀ اتاق‌های تجارت دو کشور را قدم‌های اساسی در راستای گسترش روابط دوجانبه بین عبدالله و صدر اعظم بلاروس منعقد گردید. 

در اخیر از تولیدات وطنى مانند قالین و زعفران یاد نموده و علاوه نمودیم که افغانستان علاقمند است در بخش زیربنا، توسعۀ اقتصادی- صنعتی و سامان آلات ساختمانی، از ظرفیت‌های بلاروس استفاده کند.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.