اولاد قباد در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور؛

رحمانی فضلی رویکرد ملی را بر نگاه فردی و جناحی ترجیح می‌دهد

نماینده مردم تهران گفت: رحمانی فضلی رویکرد ملی را بر نگاه فردی و جناحی ترجیح می‌دهد و در ساختار اداری این مهم را ثابت کرده است.

در مخالفت با وزیر پیشنهادی کشور؛به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فریده اولاد قباد نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی کشور، اظهار داشت: وزارت کشور حافظ نظم و امنیت، حافظ مسئولیت عمومی، هماهنگ کننده سازمان های دولتی، محلی و مردمی در سطح استان ها و شهرستان ها و فراهم کننده موجبات اجرای سیاست های عمومی دولت است لذا فعالیت ها و مأموریت های این وزارتخانه از تنوع و تأثیرگذاری بالایی برخوردار است در واقع در تعریف کار ویژه‌های وزارت کشور هم ماموریت‌های امنیتی و سیاسی و هم ماموریت های عمرانی، شهری و روستایی گنجانده شده است.

نماینده مردم گرگان تصریح کرد: انجام این ماموریت ها و وظایف مهم نیازمند انتخاب وزیری است که ضمن آگاهی و اشراف کامل نسبت به چالش های مربوطه از حوزه خود اطلاعات کافی نیز داشته باشد لذا رحمانی فضلی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کشور از سوی حسن روحانی به مجلس شورای اسلامی معرفی شد تا در دولت دوازدهم به نحو مطلوبی بتواند به خواسته های مردم پاسخ دهدو از این طریق موجبات افزایش سرمایه اجتماعی، اعتماد ملی، ثبات داخلی، انسجام و وحدت ملی و افزایش محبوبیت نظام سیاسی را فراهم آورد.

اولاد قباد اظهار داشت: آقای رحمانی فضلی دارای نگرش سیستمی در تحلیل مسائل و پدیده های سیاسی است؛ وزیر کشور به جای تحلیل خطی دارای رویکردی جامع نگر و سیستمی است یعنی ابعاد تاریخی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را هم مورد توجه قرار می‌دهد و به دنبال حل مسائل است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رحمانی فضلی رویکرد ملی را بر نگاه فردی و جناحی ترجیح می دهد و در ساختار اداری که تاکنون مسئولیت آن ها را برعهده داشته ثابت کرده باید براساس رویکرد توسعه محوری از همه ظرفیت ها بهره ببرد، متذکر شد: در قرارگاه اقتصاد مقاومتی با مدیریت استان های الگو در حوزه اقتصاد مقاومتی عملکرد خوبی داشته است.

اولاد قباد با اشاره به اینکه بنده برنامه رحمانی فضلی را با دقت مطالعه کرده ام، بیان داشت: محورهای عملکرد وزارت کشور بسیار متنوع و گسترده است و در رابطه با عملکرد وزارت کشور در حوزه سیاسی نکته ای را لازم است که ذکر کنم که برنامه ریزی و برگزاری انتخابات در فضایی ایمن، سالم و بامشارکت حداکثری مردم و احزاب شکل گرفته است و به عنوان عضوی از کمیته بازرسی در انتخابات زمانیکه شهر تهران و شهرستان های حومه آن را بازدید کردم، فضای برگزاری انتخابات کاملا از شور سیاسی و با نظم و دقت کافی برخوردار بود.

نماینده مردم گرگان تاکید کرد: برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری که باعث ارتقا سطح مشارکت از 72 به 73 درصد و تایید صحت برگزاری انتخابات در تمام شعب اخذ رأی گیری بوده است.

اولاد قباد بیان داشت: برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز با افزایش سطح مشارکت از 62 درصد با 69 درصد مواجه بوده است و برگزاری انتخابات کاملا مکانیزه در 140 شهر جهت برگزاری انتخابات پنجمین دوره شهر و روستا بوده است، بنده همچنین این انتظار را از رحمانی فضلی دارم که در انتخابات آینده بتوانیم شاهد انتخاباتی کاملا مکانیزه در کشور باشیم.

وی اظهار داشت: برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نتیجه تأمین امنیت و مدیریت عمومی در فضای مجازی و نحوه فعالیت های تبلیغاتی بوده است و این مسائل از نکات قوت رحمانی فضلی و برنامه های اوست.

نماینده مردم گرگان تصریح کرد: زمانیکه افراد به منظور اخذ مجوز حزبی به وزارت کشور مراجعه می کردند باید در صف های طولانی می ایستادند که بتواند مجوز احزاب را بگیرند اما رحمانی فضلی توانستند با تقویت قانونمند فعالیت احزاب موافقت و صدور پروانه 54 حزب و گروه سیاسی را صادر کنند و اصلاح قانون احزاب در دستور کار او بوده است.

اولاد قباد بیان داشت: راه اندازی خانه احزاب ایران، تقویت فضای آرامش و انسجام سیاسی و برگزاری میانگین 30 مورد کنگره احزاب در گروه ها سیاسی در سطح کشور از جمله اقدامات این وزیر پیشنهادی بوده است؛ نکته حائز اهمیت این است که تقویت مشارکت احزاب و مظاهری در مناطق قومی و انتصاب معاون استاندار، مدیر کل ستادی، فرماندار، بخشدار و روسای ادارات و بانک ها از هموطنان اهل تسنن انتظاری است که از رحمانی فضلی وجود دارد.

وی تاکید کرد: 75 درصد برنامه های رحمانی فضلی همسو با اسناد بالادستی است و نکته حائز اهمیت آن راه اندازی ستاد اربعین و مدیریت 2 میلیون زائر است، ما این انتظار را داریم که شاهد برنامه های خوبی به منظور ارتقاء امنیت زنان و کودکان در فضای اجتماعی، ارتقای نقش بانوان و جوان در نظام مدیریتی کشور باشیم.

انتهای پیام/

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی کشور

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار