دانشجویان آمریکایی در پی پس گرفتن دکترای افتخاری ترامپ از وی!

در دانشگاه پنسیلوانیا پویشی به راه افتاده تا دکترای افتخاری این دانشگاه از رئیس‌جمهور آمریکا به سبب حمایتش از نژادپرستان، پس گرفته شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی نشریه هیل نوشت: هزاران نفر از دانشجویان کنونی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه پنسیلوانیا، پویشی به راه انداخته‌اند تا دکترای افتخاری را که این دانشگاه در سال ۱۹۸۸ به دونالد ترامپ در پی سخنرانی او در مراسم فارغ التحصیلی اعطا کرده بود، باز پس بگیرند.

بر اساس گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، این پویش را که تا روز جمعه ۱۸ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند، کلی مک کوی، دانشجوی ۲۲ ساله دانشگاه «لیهای» در پنسیلوانیا، به راه انداخته است. وی این پویش را در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ درباره خشونت‌هایی که نژادپستان سفیدپوست در شارلوتسویل به راه انداخته بودند، آغاز کرد.

دانشجویان آمریکایی در پی پس گرفتن دکترای افتخاری ترامپ از وی!

پس از این که تعداد امضا‌ها به ۲۵ هزار نفر برسد، این درخواست به جان سیمون، رئیس این دانشگاه، تحویل داده می‌شود. اگر روند کنونی ادامه یابد، در چند روز آینده این تعداد امضاء جمع‌آوری می‌شود.

بر اساس گزارش وب سایت این دانشگاه، تعداد تعیین شده بیش از سه برابر تعداد دانشجویان فعلی آن یعنی 7 هزار نفر است.

مک کوی به فاکس نیوز گفت  به نظر وی هر کسی که از این دانشگاه مدرک افتخاری دریافت می‌کند باید به ارزش‌های آن نیز احترام بگذارد.

او گفت: «به عنوان یک فارغ‌التحصیل این دانشگاه من سفیر لی‌های هستم. ترامپ نیز با داشتن دکترای افتخاری این دانشگاه چنین جایگاهی دارد. هر کسی که دکترای افتخاری از این دانشگاه می‌گیرد باید به ارزش‌های آن احترام بگذارد.»

انتهای پیام/

به راه افتادن پویشی برای پس گرفتن مدرک دکترای افتخاری ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار