مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان؛

تولید 3 تن پسته در هکتار از اهداف جهاد کشاورزی

تولید 3 تن پسته در هکتار از اهداف جهاد کشاورزی در همدان است.

تولید 3 تن پسته در هکتار از اهداف جهاد کشاورزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حجت‌الله شهبازی  مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه از سال 91 در راستای کشت محصولات کم‌آب‌ بر در استان همدان کشت پسته آغاز شده است، اظهار کرد: در ابتدای کار در سطح پنج هکتار پسته کشت شد اما اکنون به 130 هزار هکتار رسید.

وی با بیان اینکه پسته محصولی کم‌آب ‌بر بوده و قابلیت کشت این محصول در برخی از مناطق استان همدان وجود دارد، ادامه داد: پیش‌بینی شده با توجه به کیفیت خوب آب و خاک در استان همدان عملکرد محصول پسته در واحد هکتار بالا باشد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه تولید سه تن پسته در هکتار در استان همدان مد نظر قرار دارد، بیان کرد: این هدف در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی شده در سال جاری 50 هکتار کشت پسته به اراضی زیر کشت این محصول افزوده شود، ادامه داد: پسته بیشتر در شهرستان‌های بهار و ملایر کشت می‌شود.

شهبازی در ادامه با محصول گردو اشاره کرد و با بیان اینکه استان همدان رتبه نخست کشور در تولید گردو را داراست، تصریح کرد: سال گذشته پیوند سرشاخه برای 263 اصله درخت گردو انجام شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی عملیات سرشاخه‌ کاری در سال جاری برای 30 هزار اصله درخت گردو است، افزود: سرشاخه‌ کاری یکی از مهمترین اقدامات در سال اقتصاد مقاومتی در راستای افزایش تولید و اشتغال است.

انتهای پیام/ص

تولیدات پسته در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.