مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری ایران و ارمنستان با محوريت منطقه آزاد ارس

رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: تفاهم نامه همکاری بین دو كشور ایران و ارمنستان با محوريت منطقه آزاد ارس و منطقه آزاد مغری ارمنستان در سفر مشاور رییس جمهور و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس به ارمنستان به امضای طرفین رسید .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محسن خادم عرب باغی رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اعلام این خبر، گفت: هدف از این تفاهم نامه ارتقای همکاری‌های مشترک دو کشور و توسعه هر چه بیشتر مناطق آزاد ارس و مغری است .

وی افزود: تبادل اطلاعات و تجربه های دو طرف در زمینه توسعه مناطق آزاد، جزو مهم ترین قسمت های این تفاهم نامه است .

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه بحث انتقال گاز به منطقه آزاد مغری و صادرات انرژی از سوی ایران، در این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته است .

عرب باغی خاطرنشان کرد: احداث کارخانه های مشترک در بخش صنعت و سرمایه گذاری های مشترک نیز جزو مواردی است که در این تفاهم نامه به آن اشاره شده است .

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ارس در مورد سایر فعالیت های مشترک مناطق آزاد ارس و مغری نیز گفت: با تاسیس شرکت های مشترک، تلاش خواهیم کرد تا به توسعه هر چه بیشتر روابط تجاری به خصوص در زمینه توسعه صادرات به کشورهای CIS نزدیک شویم .

عرب باغی در مورد بخش های مربوط به گردشگری نیز گفت: افزایش حضور شرکت های گردشگری ایرانی در نمایشگاه های ارمنستان و شرکت های ارمنی در ایران با اختصاص غرفه های رایگان نیز جزو بخش های دیگر این تفاهم نامه بود .

وی افزود: در این تفاهم نامه بر تشکیل تورهای خبرنگاران دو کشور برای مشاهده ظرفیت ها و داشته های ایران و ارمنستان و دعوت مشترک از تورهای چین، ژاپن و کشورهای اروپایی برای حضور در دو کشور نیز تاکید شده است .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در پایان از ورود آسانتر خودروهای ارمنستان و ایران از مرز نوردوز برای گسترش میزان گردشگران خبر داد .

گفتنی است، در مذاکرات دوجانبه ایران و ارمسنتان که در ایروان برگزار شد، علاوه بر مشاور رئیس جمهور ایران و برخی از وزرای ارمنستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، سفیر ایران در ارمنستان، برخی از مسئولان سازمان منطقه آزاد ارس، منطقه آزاد مغری و برخی از مسئولان کشور ارمنستان نیز حضور داشتند .

مرز نوردوز که در منطقه آزاد ارس واقع شده است، تنها مرز زمینی ایران و ارمنستان است و منطقه آزاد ارس در زمینه ارتباط دو کشور، نقش استراتژیک دارد.

 

انتهای پیام/ش

ورود آسان خودروهای ارمنستان و ایران از مرز نوردوز برای گسترش میزان گردشگران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.