خوزستان استانی درگیر بحران

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: خوزستان مجموعه ای از بحران های متعدد را با توجه به شرایط اقلیمی دارد؛ یکی از معضلات بحث زیرساخت ها در این استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد: در5 ماه اول امسال بیش از ۵۰ درصد آتش سوزی جنگل های کشور به خوزستان اختصاص داشت.


وی افزود: در بخش زیرساختی استان دچار مشکل است و خیلی از زیرساخت ها قبل از انقلاب فراهم شده بود ولی بعد از جنگ تحمیلی نه تنها ترمیم نشد و توسعه پیدا نکرد بلکه در اثر جنگ دچار فرسایش هم شد.

حاجی زاده گفت: در بحث آب، برق، فاضلاب و سایر بخش های زیرساختی دچار مشکل هستیم و هیچ گونه پایگاه اطفای حریق در حوزه جنگل ها و حتی صنعتی مادر صنعت در پتروشیمی، نفت، فولاد هستیم ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان عنوان کرد: امروز شاهد رونمایی از 2 بالگرد استندبای به صورت مستقر در استان خواهیم بود تا از این به بعد هلی برد نیرو و یا آب پاشی را به موقع انجام دهیم. یکی از آن ها در هوانیروز مسجدسلیمان و دیگری در اهواز یا دزفول مستقر می شود.

حاجی زاده بیان داشت: مردم، سازمان های مردم نهاد، نیروی انتظامی، نیروهای بسیج، ارتش و سپاه همه پای کار بودند و با دست خالی به اطفای حریق می پرداختند. کاهش عرصه های دچار حریق در سال جاری به دلیل اقدام به موقع نیروها بوده است. مسئولان ملی باید در خوزستان به 2بخش اطفای حریق و سیلاب کمک های ویژه ای داشته باشند. باید در این دو زمینه فکری اساسی برای استان داشت چون تمام مدل های آب و هوایی را دارد.


انتهای پیام/م

رونمایی از بالگرد آب پاش در خوزستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.