استاندار بوشهر:

تکمیل زنجیره بازاریابی و فرآوری محصولات خوشه صنعتی خرما

استاندار بوشهر گفت: در اجرای خوشه صنعتی خرمای استان بوشهر، زنجیره این خوشه در بخش بازاریابی و فرآوری محصولات خرما تکمیل شود.

تکمیل زنجیره بازاریابی و فرآوری محصولات خوشه صنعتی خرمابه گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان  ، مصطفی سالاری صبح امروز در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با بیان اینکه طرح ارتقاء کیفیت محصولات کشاورزی مورد تاکید است اظهار داشت: کنترل کیفیت محصولات کشاورزی با استفاده از ابزار‌های بازدارنده ضروری است.

وی با بیان اینکه در هر پروژه کشاورزی باید زنجیره کامل مورد توجه قرار بگیرد خاطرنشان کرد: در پروژه کشاورزی ضمن توجه به شیوه آبیاری و کیفیت محصول باید بازاریابی، فرآوری و بسته بندی محصول و صادرات مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه باید برنامه محور حرکت کنیم تاکید کرد: در اجرای پروژه‌های کشاورزی و شیلاتی استان بوشهر برای آنکه بتوانیم در مسیر برنامه حرکت کنیم باید برنامه محور و برنامه پذیر باشیم.

سالاری از اجرایی شدن خوشه صنعتی خرما در استان بوشهر خبر داد و تاکید کرد: در اجرای خوشه صنعتی خرمای استان بوشهر، زنجیره این خوشه در بخش بازاریابی و فرآوری محصولات خرما تکمیل شود.

وی توسعه کشت گلخانه‌ای را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای در اراضی موجود کشاورزی باید مورد توجه قرار بگیرد و از واگذاری اراضی ملی در اجرای این پروژه‌ها خودداری شود.

استاندار بوشهر با اشاره به ایجاد شهرک‌های کشاورزی در اراضی کشاورزان بیان کرد: از ایجاد شهرک‌های کشاورزی مرزوعی در اراضی کشاورزان حمایت می‌شود.

سالاری اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: با تکمیل این طرح و صدور سند مالکیت، مشکلات کشاورزان در تعیین خط مرز اراضی و اختلاف آنان برطرف می‌شود.

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های محصولات آبزی‌پروری در اراضی ساحلی استان بوشهر خاطر نشان کرد: در اجرای طرح‌های آبزی‌پروری باید زنجیره کامل این طرح مورد توجه قرار بگیرد تا پس از افتتاح پروژه، زمینه بسته‌بندی، فرآوری و صادرات آن فراهم باشد.

استاندار بوشهر اجرای طرح‌های آبخیزداری را از اولویت‌های استان بوشهر دانست و تاکید کرد: منابع کنترل روان آبها، تثبیت شن‌های روان، بیابان‌زدایی در دستور کار منابع طبیعی و آبخیزداری قرار داشته باشد و در این راستا طرح‌های آبخیزداری در اولویت برنامه‌های استانی قرار دارد.

انتهای پیام/ف

زنجیره خوشه صنعتی خرما در بخش بازاریابی و فرآوری محصولات خرما تکمیل شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.