ثبت 41 میلی متر بارندگی درخراسان شمالی

مدیر کل هواشناسی استان خراسان شمالی گفت:در چهار ماهه امسال 41 میلی متر بارندگی در استان خراسان شمالی ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ مجتبی جلالی مدیرکل هواشناسی استان با بیان این که خراسان شمالی پنجمین استان خشکسال در کشور است،گفت: این رقم در مدت مشابه پارسال 129 میلی متر و در دوره آماری بلند مدت 96 میلی متر گزارش شده بود.

وی افزود: میزان اثرات خشکسالی در 51 گستره استان شدید،36 درصد متوسط و 9 درصد هم خشکسالی خفیف است.

جلالی مناطق دچار خشکسالی شدید را شهرستان های بجنورد،شیروان،اسفراین و فاروج برشمرد و افزود: در بازه زمانی اول مهر 95 تا نیمه های مردادماه جاری 174 ممیز5 میلی متر بارندگی به ثبت رسیده است که این رقم در مدت مشابه پارسال 272 ممیز8 میلی متر و در دوره آماری بلند مدت 231 میلی متر گزارش شده بود.

وی تصریح کرد: میزان بارندگی در سال آبی جاری نسیت به سال گذشته 38 درصد و به دوره آماری بلند مدت 25 ممیز 4دهم درصد کاهش دارد.

وی اظهار کرد:بر این اساس میزان بارندگی ها در استان طی چهار ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال 68 درصد و در مقایسه با دوره آماری بلند مدت 57 درصد کاهش داشته است.

مدیر کل هواشناسی استان گفت: دمای هوای استان در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال 0.5 درجه افزایش داشته است.

جلالی با بیان این که تابستان امسال تابستانی گرمی بوده و بالا بودن دمای هوا تا پایان این فصل در استان حاکم است، افزود: پیش بینی می شود هوای خنک پس از مهرماه در استان حاکم شود.

انتهای پیام/آ

کاهش میزان بارندگی در 4 ماهه امسال در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.