معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان؛

برگزاری پنجمین المپیاد دانش آموزان دختر سراسر کشور

پنجمین المپیاد دانش آموزان دختر شهریور به میزبانی همدان برگزار می شود.

برگزاری پنجمین المپیاد دانش آموزان دختر سراسر کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان از برگزاری پنجمین المپیاد آماده دانش‌آموزان دختر سراسر کشور خبر داد و گفت: این المپیاد به میزبانی استان همدان در اردوگاه مهر بندرانزلی برگزار می‌شود.

پاک‌بین اظهار کرد: پنجمین المپیاد آماده دانش‌آموزان ویژه دختران سراسر کشور از 6 تا 16 شهریورماه 96 به میزبانی استان همدان در بندرانزلی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این المپیاد یکی از برنامه‌های آموزشی- تربیتی دانش‌آموزان عضو هلال احمر است، افزود: المپیاد آماده به منظور افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان، افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری مدارس کشور، توسعه و ترویج ظرفیت‌های خودامدادی دانش‌آموزان، پرورش روحیه مشارکت و همدلی و سازماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش‌آموزان توانمند در سطوح درون‌مدرسه‌ای، منطقه‌ای، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

پاک‌بین رشته‌های رقابتی المپیاد را اعلام کرد و گفت: دانش‌آموزان در قالب تیم‌های 14 نفره در رشته‌های خونریزی، پانسمان و بانداژ، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، شکستگی و آتل‌بندی، اسکان اضطراری، پناه‌ گیری و خروج ایمن، اطفای حریق، حمل مصدوم و حمل بک‌بورد با هم به رقابت می ‌پردازند.

وی از اجرای این المپیاد در دو دوره خبر داد و عنوان کرد: 15 استان در دور اول و در مدت زمان 6 تا 10 شهریورماه و 16 استان در دور دوم از 10 تا 16 شهریور با حضور تیم‌های برتر استان‌ها و دو سرپرست از آموزش و پرورش و هلال احمر همراهشان شرکت می‌کنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان تعداد افراد حاضر در هر دوره را اعلام کرد و گفت: استان همدان در هر دوره میزبان 400 نفر از شرکت‌کنندگان، سرپرستان، داوران و کادر اجرایی خواهد بود.

وی تعداد داوران اصلی حاضر در هر دوره را 10 نفر بیان کرد و افزود: 32 کمک داور نیز به داوران اصلی کمک خواهند کرد که از استان همدان نیز در هر دوره یک داور و دو کمک داور حضور دارند.

انتهای پیام/ص

برگزاری المپیاد دانش آموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.