مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان:

زباله گردها معضلی برای شهروندان زاهدانی+تصاویر

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان گفت: زباله گردها را اغلب معتادان،کودکان کار و اتباع بیگانه تشکیل میدهند که معضل بزررگی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مقابله با معضل زباله گردها به منظور جلوگیری از شیوع انواع بیماریها و مخاطرات زیست محیطی نیاز به همکاری و مشارکت جدی شهروندان دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند زاهدان گفت: زباله گردی هرچنداکنون به منبع درآمدی برای برخی از افراد تبدیل شده اما این افراد همواره در معرض دنیایی از بیماریهای پنهان مخازن زباله قراردارند و این درحالی است که امکان انتشار برخی از این بیماریها درسطح جامعه نیز توسط این افراد وجود دارد.

زباله گردها معضلی برای شهروندان زاهدانی

حسین زهی زمانی گفت: زباله گردها را اغلب معتادان،کودکان کار و اتباع بیگانه تشکیل میدهند که بدون رعایت مسایل بهداشتی به جستجوی محتویات مخازن زباله بویژه کاغذ ،مقوا،بطریهای پلاستیکی وآلمینیومی میگردند و دچار بیماریهای پوستی نظیر زرد زخم ،زگیل، قارچی، باکتریایی و ویروسی میشوند.

وی افزود: تمامی زباله ها اعم از تر وخشک منشا آلودگی وبیماریهای خاص خود هستند که علاوه بر عوارض این بیماریها ،مشکلات دیگری نظیر نگاه مردم و شرایط بدی که دارند سلامت روان آنان را نیز تحت تاثیر قرار میدهد.

 زباله گردها معضلی برای شهروندان زاهدانی

وی فعال شدن بخش بازیافت زباله ها را بسیار ضروری دانست و گفت: سازمان مدیریت پسماند برنامه ریزی لازم را جهت ارائه شیوه های اصولی تفکیک زباله به عمل آورده تا از این طریق از شیوع انواع بیماریها و آسیب های اجتماعی و زیست محیطی ناشی از زباله گردی پیشگیری کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری زاهدان مشارکت مردم را در از بین بردن پدیده زباله گردی بسیار مهم و کاربردی ارزیابی کرد افزود: مشارکت مردم در این طرح بسیار موثر خواهد بود چراکه مردم می توانند با تفکیک زباله ها در مبداء وهمچنین گذاشتن به موقع زباله ها درخارج از منزل کمک و نقش موثری در حل معضل زباله گردها و کاهش مسائل و مشکلات زیست محیطی داشته باشند.

 

زباله گردها معضلی برای شهروندان زاهدانی

وی در پایان گفت: تکمیل چرخه بازیافت زباله وفرهنگ سازی بین مردم در این زمینه نیاز به مدتی طولانی دارد اما میتوان راهبردهای کوتاه مدت ومقطعی را نیز اجرا کرد در واقع باید گفت پدیده زباله گردی تا آن اندازه زیاد شده که نمیتوان بی تفاوت از کنار آن و مخاطرات ناشی از آن گذشت لذا برای مقابله با آن، همت ویاری تمام مسئولین وشهروندان را نیاز داریم.

 

انتهای پیام/گ

زباله گردها معضلی برای شهروندان زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
گسترش فقر و بیکاری و اختلاف طبقاتی, در دولت وزیران مرفه بی درد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
گسترش فقر و بیکاری و اختلاف طبقاتی, در دولت وزیران مرفه بی درد
آخرین اخبار