دانستنی‌های علمی پزشکی؛

کاهش وزن با کمک گردو/ خواص شگفت انگیز ژلاتین برای سلامتی/ خطر مصرف غذا‌های پرکالری برای زنان لاغر/ رابطه قد بلند و احتمال ابتلا به سرطان

به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه کلینیک در نظر دارد هر روز ساعت 14 تازه ترین دانستنی های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

از سرطان حنجره و عوامل آن بیشتر بدانید !

گرفتگی طولانی مدت صدا یا تغییرات صدا بدون علت مشخص، برآمدگی در ناحیه گردن، تنگی نفس در اثر فعالیت، سرفه مزمن، سختی یا احساس درد هنگام غذا خوردن و گوش دردهای مزمن می تواند از جمله علائم بروز سرطان حنجره باشد که به گفته پزشکان، با مصرف دخانیات رابطه مستقیم داشته و درمان موثر آن به تشخیص و اقدام به موقع بستگی دارد. سرطان حنجره از جمله سرطان های صعب العلاج است که به گفته محققان، ابتلا به آن رابطه مستقیمی با استعمال سیگار دارد.

خواص  ژلاتین برای سلامتی

یکی از مهم ترین و اصلی ترین خواص ژلاتین افزایش استحکام استخوان‌ها، انعطاف پذیری مفاصل، غضروف ها و پیشگیری از بروز پوکی استخوان و آرتروز است. به طور کلی مصرف ژلاتین برای افراد مبتلا به بیماری های مفصل نظیر آتروز، روماتوئید، ورم و التهاب مفاصل بسیار مفید بوده، به روند درمان و بهبود این بیماری ها کمک شایانی می کند. ژلاتین به واسطه دارا بودن مقادیر زیاد کلاژن در آن، برای حفظ سلامت و جوانی پوست بسیار مفید است. ژلاتین باعث حفظ خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوست شده، چین و چروک پوست را کاهش و روند پیری پوست را به تعویق می اندازد.

ظروف کریستالی که مرگ را به ارمغان می آورند/خطرهای سیگار کشیدن در دوران بارداری/با گردو لاغر شوید/افراد قد بلند، بیشتر در معرض ابتلا به «آرتروز گردن» هستند
گردو موجب کاهش وزن می شود

به گفته کارشناسان گردو منبع غنی از اسیدهای چرب امگا۳ و مواد مغذی دیگر است و مصرف به میزان متعادل آن خطر ابتلا به چاقی و دیابت را کاهش می دهد. همچنین این ترکیبات در کاهش میزان اشتها موثر هستند.


عامل مهم در پیشگیری از دمانس و آلزایمر

خواب کافی، رژیم غذایی مناسب، تمرین ذهنی، ورزش و ارتباطات اجتماعی از عوامل پیشگیری از دمانس و آلزایمر است و تلاش ذهنی در حل بازی های رایانه ای که برای تقویت کارکردهای شناختی تولید شده اند، ابتلا به آلزایمر را به تعویق می اندازد؛ در صورتی که فرد فعالیت‌ بدنی نداشته باشد احتمال آنکه در سالمندی دچار اختلالات شناختی شود، بیشتر خواهد بود؛ بنابراین برای پیشگیری از اختلالات شناختی خواب کافی، رژیم غذایی مناسب، تمرین ذهنی و ورزش و ارتباطات اجتماعی لازم است.

ظروف کریستالی که مرگ را به ارمغان می آورند/خطرهای سیگار کشیدن در دوران بارداری/با گردو لاغر شوید/افراد قد بلند، بیشتر در معرض ابتلا به «آرتروز گردن» هستند
از خوردن «کدوسبز» غافل نشوید

کدوسبز یکی از بهترین غذاهایی است که به پیشگیری از بیماری اسکوربوت، کبودی و... که در نتیجه کمبود ویتامین C به وجود می آید کمک می کند. همچنین از خطر ابتلا به MS و سرطان کولون (روده بزرگ) محافظت می کند. کدوسبز حاوی عناصر ضد سرطانی است. آب کدوسبز از نظر توانایی مقابله با جهش های سلولی همانند تره فرنگی، تربچه و کدوتنبل است. بیشتر موادمغذی موجود در کدوسبز به پیشگیری از آترواسکلروزیس (گرفتگی عروق) و بیماری های قلبی در دیابتی ها کمک می کند و همچنین خطر حمله قلبی و سکته مغزی را به وسیله کاهش فشارخون بالا، کاهش می دهد.

 

خطر خوردن غذاهای پرکالری برای زنان لاغر

زنانی که علاقه زیادی به خوردن غذاهای پرکالری با ارزش غذایی پایین دارند، ۱۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان های مرتبط با چاقی هستند.

فهرست این سرطان ها که با چاقی ارتباط دارند شامل سرطان پستان، روده، تخمدان، کلیه و سرطان مخاط رحم می شود. در واقع چاقی یکی از چند عوامل خطرزای این سرطان ها به شمار می رود.

ظروف کریستالی که مرگ را به ارمغان می آورند/خطرهای سیگار کشیدن در دوران بارداری/با گردو لاغر شوید/افراد قد بلند، بیشتر در معرض ابتلا به «آرتروز گردن» هستند
افراد قد بلند، بیشتر در معرض ابتلا به «آرتروز گردن» هستند

ابتلا به آرتروز گردن در چند دسته از افراد بیشتر شایع است، این افراد یا به واسطه شغلی که دارند به آرتروز مبتلا می شوند و یا افرادی هستند که به سلامت گردن و شانه خود اهمیتی نمی دهند. در واقع، افرادی که گرفتار پشت میز نشینی هستند، از جمله افردای هستند که بیشتر در معرض ابتلا به آرتروز گردن قرار دارند، انجام ورزش هایی که گردن و عضلات شانه را به فعالیت وا دارند، می تواند به پیشگیری و بهبود گرفتگی هایی که در این ناحیه ایجاد می شود کمک کند، علاوه بر آن بستن کوتاه مدت گردن بند طبی در افرادی که به دردهای ناشی از آرتروز گردن دچار می شوند، می تواند کمک کننده باشد.


ظروف کریستالی که مرگ را به ارمغان می آورند!

برای مصرف خوراکی با ظروف کریستال باید از کریستال 10 الی 12 درصد استفاده شود زیرا درصد بالاتر سمی است و وارد خون شده و باعث مسمومیت می شود، به طوری که کریستال 24 درصد سمی است و مورد مصرف خوراکی نباید قرار بگیرد، مثلاً نباید در چنین ظروفی ماست، ترشی، چای و نوشیدنی های گرم ریخته شود.


گرسنگی دائمی به این دلایل

کلوچه ها، شیرینی ها و نان سفید اگرچه خوشمزه هستند، اما به سرعت سطح قند خون انسان را افزایش می دهند. این در شرایطی است که افت قند خون نیز به همان اندازه سریع صورت می گیرد، در نتیجه، هر چه بیشتر احساس گرسنگی می کنید و هوس های غذایی بیشتری برای مصرف این کربوهیدارت های پالایش شده برای تامین سوخت مورد نیاز بدن خواهید داشت. بر همین اساس یک چرخه شکل می گیرد. برای حفظ سطوح قند خون در شرایط مطلوب و پرهیز از احساس گرسنگی، مصرف کربوهیدارت های پیچیده که از محتوای بالای فیبر بهره می برند، مانند بادام، سیب، دانه های چیا و پسته توصیه می شود.


خطرهای سیگار کشیدن در دوران بارداری

در مطالعات پیشین تصور می شد ، نیکوتین بیشترین تاثیر مخرب و نامطلوب را بر سلامت مادران و فرزندان دارد اما در تحقیقات به دست آمده زمانی که فردی سیگار می کشد، رادیکال های آزاد (اکسیدان ها) از طریق استنشاق وارد جریان خون شده و بر کل بدن تاثیر می‌گذارند. به هنگام سیگار کشیدن فقط ریه ها درگیر نیستند ،مولکول ها که تحت عنوان رادیکال های آزاد شناخته شده اند، باعث صدمه به بدن شده و حتی می توانند سبب ایجاد سرطان شوند. مطالعات انجام شده روی افراد نشان داده بود که سیگار کشیدن مادران باعث مشکلات ریوی نوزادان، محدودیت جریان هوا در شش ها و عفونت های تنفسی در دوران نوزادی، کودکی و حتی نوجوانی می‌شود.

ظروف کریستالی که مرگ را به ارمغان می آورند/خطرهای سیگار کشیدن در دوران بارداری/با گردو لاغر شوید/افراد قد بلند، بیشتر در معرض ابتلا به «آرتروز گردن» هستند
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۱۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
خدایا تو ظروف پلاستیکی نخوریم, تو تفلون نخوریم, تو ظروف نچسب نخوریم, تو ظروف شیشه ای نخوریم!!!!
میخوایی کلا چیزی نخوریم؟؟؟
آخرین اخبار