فرماندارشهرستان ملکان؛

ضرورت ایجاد کارخانجات صنایع تبدیلی در شهرستان ملکان

فرماندار ملکان با اشاره به وجود 11 هزار هکتار باغات انگور در این شهرستان بر ضرورت ایجاد کارخانجات صنایع تبدیلی مرتبط تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدباقر خانی فرماندار ملکان در جلسه کار گروه آب،کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان ملکان با اشاره به وجود 11 هزار هکتار باغات انگور در این شهرستان بر ضرورت ایجاد کارخانجات صنایع تبدیلی مرتبط تاکید کرد و اظهار داشت: این کار باعث افزایش قیمت محصول انگور و کشمش و از طرفی باعث اشتغال‌زایی جوانان این منطقه می‌شود.

وی بر تاسیس سردخانه انگور در ملکان تاکید کرد و گفت: می‌توان با ایجاد سردخانه انگور در ملکان انگور ملکان را برای فصول مختلف ذخیره و در مواقع مناسب روانه بازار کند.

محمدباقر خانی ادامه داد: در شهرستان ملکان بیش از 14 نوع انگور تولید می‌شود که در صورت داشتن سردخانه می‌توان این مقدار انگور را برای فصول مختلف ذخیره کرد.

محمدباقر خانی همچنین ایجاد دفتر نمایندگی گمرک در ملکان را یکی از درخواست‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشمش در این شهرستان ذکر کرد و گفت: فضای لازم جهت استقرار دفتر و امکانات مورد نیاز نمایندگی گمرک در شهرستان ملکان فراهم است.

وی همچنین با اشاره به کشت گوجه فرنگی در 2 هزار هکتار باغات این شهرستان بر ضرورت فرآوری این محصول تاکید کرد و گفت: بیش از 17 نوع محصول از گوجه فرنگی قابل فرآوری و تولید هست که ضروری است به منظور اشتغال‌زایی و همچنین کاهش مشکلات و مشقت گوجه فرنگی کاران از بابت بازاریابی کارخانجات تبدیلی گوجه فرنگی در این شهرستان ایجاد گردد.

فرماندار ملکان در ادامه خواستار تاسیس صندوق توسعه صادرات انگور در این شهرستان شد و گفت: مدیریت شهرستان ملکان با توجه به وجود املاک مازاد بر نیاز بخش کشاورزی می تواند با فروش این املاک سهم 50 درصدی دولت را پرداخت کند.

 

انتهای پیام/ش

تاکید بر تاسیس سردخانه انگور در ملکان 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.