افزایش بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی استان

امسال تعداد بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی استان در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  استان آذربایجان غربی با تمدن و تاریخ کهن همراه با طبیعت بکر و مردمان اصیل از اقوام مختلف یکی از مناطق مهم گردشگری کشور به شمار می رود.

وجود چنین شرایط خاص باعث شده گردشگران زیادی از اقصی نقاط مختلف کشور در طول سال به این استان بیاییند و از جاذبه های تاریخی و طبیعی و  زیبایی های خاص آن لذت ببرند.

استان آذربایجان غربی در حال حاضر افزون بر 1 هزار 500 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست ملی کشور و 2  اثر تاریخی ثبت شده در فهرست جهانی را دارد.

این تعداد آثار باعث شده استان آذربایجان غربی از لحاظ گردشگری در سطح کشور در رتبه هفتم قرار گیرد.

جباری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 460 هزار نفر گردشگر به استان وارد شدند که از این تعداد 160 هزار نفر بازدید کننده از آثار و بناهای تاریخی و موزه های مردم شناسی و باستان شناسی هستند.

بیشترین بازدید کنندگان از پایگاههای جهانی در شمال و جنوب استان از جمله قره کلیسا در چالدران و تخت سلیمان در تکاب می باشد و همچنین در سایر بناهای تاریخی استان که راهنمایان گردشگری وجود دارد گردشگران از آنان نیز بازدید داشتند.

تفرجگاه های طبیعی استان نیز به دلیل داشتن شرایط خاص آب و هوایی و جلوه های زیبای طبیعت توانسته سهم بسزایی در جذب گردشگر داشته باشد.

امسال پیش بینی شده افزون بر 1 میلیون نفر گردشگر از بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی استان بازدید داشته باشند.

انتهای پیام/ب

 افزایش بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.