معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل؛

پدافند غیرعامل عاملی برای مصون سازی شهرها و استان های کشور

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل گفت: اهمیت پدافند غیرعامل بگونه‌ای است که می‌تواند منجر به مصون‌سازی شهرها و استان‌های کشور باشد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ غلامعلی حیدری معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل ظهر امروز  در جلسه هم‌اندیشی اعضای پدافند غیرعامل کارگروه‌های تخصصی، قرارگاههای زیستی و سایبری و رابطین دستگاه‌های اجرایی استان کردستان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: اهمیت پدافند غیرعامل بگونه‌ای است که می‌تواند منجر به مصون‌سازی شهرها و استان‌های کشور باشد.

 وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ بر روی کره زمین 14 هزار جنگ رخ داده و خسارات زیادی به کشورها و همچنین مردم وارد شده است، بیان کرد: در ایران نیز در دوران جنگ تحمیلی شهرهای زیادی تخریب و برخی از شهرها نیز 15 تا 85 درصد از بین رفتند که با اقدامات دفاعی این تخریب‌ها کمتر شد.

حیدری یادآور شد: برای مقابله با تهدیدات دفاع نیاز است که به دو شکل دفاع عامل یعنی با استفاده از تجهیزات جنگی و دفاع غیرعامل با استفاده از تداوم فعالیت‌های ضروری و ارتقای پایداری ملی در مقابله با تهدیدات دشمن و به صورت غیرمسلحانه انجام می‌گیرد.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل افزود: هدف کلی در دفاع غیرعامل حفظ سرمایه انسانی برای حفظ جان انسان‌ها و کاهش تلفات، حفظ سرمایه زیرساختی و فیزیکی برای کاهش آسیب‌پذیری و همچنین سرمایه سایبری است.

 حیدری تهدیدات سخت(نظامی)، تهدیدات فناوری پایه (زیستی، شیمیایی و سایبری و...) و تهدیدات مردم محور(تدیدات اقتصادی، جنگ نرم و روانی) را از رویکردهای نوین تهدیدات عنوان کرد و افزود: باید پدافند تخصصی در دستورکار قرار گیرد که شامل پدافندهای سایبری، زیستی، شیمایی، اقتصادی، مردم محور و عمومی باشد.

وی حمایت از تولیدات داخلی، مقابله با قاچاق کالا و اقتصاد مقاومتی در حوزه پدافند اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و اعلام کرد: حوزه اقتصادی یکی از حوزه‌های اساسی و مهم در حوزه پدافند غیرعامل است.

انتهای پیام/ م ح

حوزه اقتصادی یکی از حوزه‌های اساسی در پدافند غیرعامل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.